Målarböcker för vuxna

Jag beställde 12-pack metallicpennor. Tänkte mig också att de kan behövas i nån man. Hoppas bara de är metalliska också.

Jag har metallic i akvarell, som jag använder ibland, t.ex. om en häst ska få en guldsko :) Jag har guld, silver och brons, såna där små ett par centimeter stora fyrkanter. De är fina tycker jag! De skulle fungera alldeles utmärkt i en målarbok, man täcker ju (?) inga stora ytor med guld utan mest detaljer. Då får man köpa en fin liten akvarellpensel också.....

Jag har metallic i akvarell, som jag använder ibland, t.ex. om en häst ska få en guldsko :) Jag har guld, silver och brons, såna där små ett par centimeter stora fyrkanter. De är fina tycker jag! De skulle fungera alldeles utmärkt i en målarbok, man täcker ju (?) inga stora ytor med guld utan mest detaljer. Då får man köpa en fin liten akvarellpensel också.....
Just nu funderar jag på att makulera min order och göra en ny.
På jobb så har vi endast de tjocka Lyra pennorna, tycker de ligger bra i handen och enkla när det kommer till att täcka stora ytor. Men de är ju lite dyrare.
Men så får man guld och silver, så kan man i.a.f. få till de där blänken som jag tänker att jag vill ha på i Dr Who- boken och i hästmanarna.

Vad vill du ha istället för det du valt? Du kan ju ångra din beställning, fundera lite mer och sedan lägga en ny? :)
Det mest att Lyra har tjocka pennor + 2 metallic, men (stort men) ändrar jag så får jag inte samma urval på färger.
Vill bara att det ska bli bra och ha typ pennorna nu. :angel:

Det mest att Lyra har tjocka pennor + 2 metallic, men (stort men) ändrar jag så får jag inte samma urval på färger.
Vill bara att det ska bli bra och ha typ pennorna nu. :angel:
:D
Jag prioriterar många färger före typ... allt annat. Jag har förövrigt mailat adlibris och frågat om de kan lägga till metallicpennor i min order :angel: Ska nog lägga mig i sängen och måla lite om en stund.

:D
Jag prioriterar många färger före typ... allt annat. Jag har förövrigt mailat adlibris och frågat om de kan lägga till metallicpennor i min order :angel: Ska nog lägga mig i sängen och måla lite om en stund.
Jag tänker likadant egentligen. Får nöja mig med detta och så småningom köpa fler pennor helt enkelt.
Tittade på min order, tänker i värsta fall får jag skicka tillbaka metallicpennorna och önska mig Lyra pennor i födelsedagspresent. :p

På Designtorgets hemsida kan man köpa silvermetallic och guldmetallic styckvis, men de tar såklart redigt betalt för det.
Nej nu ska jag släppa detta och gå och dricka kaffe.

Och jag sitter fast...

Jag får sån "beslutsångest" så jag vet inte om min bild någonsin kommer att bli klar. Har gjort så förr nämligen med andra bilder där jag inte kan välja färg.

Ska vingarna vara den eller den färgen. Ska hästen vara den eller den färgen. Gör jag så kanske jag ångrar mig. Och så håller jag på så i all evighet.

Och val av pennor som ni andra diskuterar. Jag har ett 30-tal Faber-Castell Colour grip. De är trekantiga och ganska mjuka samt går att använda med vatten om man vill.

66D5CAB9-23B1-41F4-BE6C-146B724B2579.jpg

Och jag sitter fast...

Jag får sån "beslutsångest" så jag vet inte om min bild någonsin kommer att bli klar. Har gjort så förr nämligen med andra bilder där jag inte kan välja färg.

Ska vingarna vara den eller den färgen. Ska hästen vara den eller den färgen. Gör jag så kanske jag ångrar mig. Och så håller jag på så i all evighet.

Och val av pennor som ni andra diskuterar. Jag har ett 30-tal Faber-Castell Colour grip. De är trekantiga och ganska mjuka samt går att använda med vatten om man vill.

66D5CAB9-23B1-41F4-BE6C-146B724B2579.jpg
Jag älskar den!!!!!!! Bara kör!!!

Är det någon som målar målarbok och kan rekommendera en bra nybörjarbok (inte för plottrig) Gärna med naturbilder, djurbilder eller enklare mandala (tror jag det heter)
Tips om färgpennor, finns det några man ska undvika?
Är färgpennor, tusch eller gelpennor roligast att måla med?
Många pennor eller få? Inbillar mig att man kan göra mer levande bilder med många olika nyanser att välja bland. Eller kan man blanda färger på något sätt?
Hur gör man skuggningar?
Var köper ni era böcker och pennor? Bokhandel, mataffärer, svenska eller utländska onlineaffärer, Ebay ?

Har gjort ännu en bild från Måla hästar :) Har gjort manen på den grå hästen med silver-färgpenna (inte metallic, utan den heter silver, från Master Art pennorna jag har). Dock svårt att få på bild, men hoppas ni ser lite ni som funderade på det :)
"fläckarna" på halsen är med glittrig silverfärgad gelpenna.
14519659_10157502590985114_5350675009066952530_n.jpg

Liknande trådar

H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 241
Senast: anyberg
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 416
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Katt som inte tål att äta möss??
  • Skällig hundras?