Bomlös westernsadel till grov nordis

LG68

Trådstartare
Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den storleken. Funderar om en bomlös sadel skulle vara ett alternativ tills jag hittar en i rätt storlek. Har ingen erfarenhet av sådana så behöver råd. Har erbjudande om en barefoot cheyenne med några år på nacken som använts på nordiskt. Vad finns det mer som passar? Rider mest lugna turer och lite trail på bana.
 

Bifogade filer

  • IMG_1997.webp
    IMG_1997.webp
    95,3 KB · Visningar: 4

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 062
Senast: lillamy73
·
Utrustning Nu har vi kämpat på i flera månader med att försöka hitta en sadel som passar till en häst vi har här i stallet, och har inte hittat...
2
Svar
23
· Visningar
4 807
Senast: lulski
·
Utrustning Hej på er! Har rpovat en uppsjö av sadlar på min arab och nu har jag hittat en sadel han verkar jättenöjd med men JAG har problem...
Svar
14
· Visningar
4 094
Senast: Weylin
·
T
Utrustning Ja, nu kommer jag och tjatar om sadel igen. Hittar ju ingen sadel som passar mig och mitt soffbord. Har då varit inne på westernsadel...
2
Svar
34
· Visningar
2 581
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp