Sv: Mål 2010
Med ZZ är det lite antingen eller just nu.
Antingen så ska han vara kvar och fortsätta träna och tävla, börja med LB och få bra resultat där för att fortsätta upp till LA med bra resultat, det skulle nog vara det vi absolut ska kunna satsa på inför kommande år. Han ska upp i MSV i träning.
Antingen kommer jag tävla honom eller så kommer min tränares dressyrelev göra det, beror lite på hur min unge ser på det hela och vad hon låter mig göra
Hursom ska han tävla tävla tävla för att vänja sig och vi ska åka iväg och träna på andra ställen.
Jag måste bli bättre i min hjälpgivning, jag måste komma om honom mer med mina långa ben som inte alls passar ihop med hans kropp för han har inget djup alls så mina skänklar hamnar långt från honom hur jag än vrider och vänder det och han kräver så mycket drivning. Jag måste bli starkare i min rygg så att jag orkar bara sitta. Jag måste sätta mig och rida trav bara rakt fram för att få in känslan i det.
Han ska fortsätta med skolorna som han gör riktigt bra faktiskt.
Annars kanske jag ska tänka om angående hästeriet och då kanske han kommer få hamna hos någon annan. Han är otroligt fin och känslig och jag tror egentligen att jag är lite för ringrostig för att ha en sådan häst just nu sen skulle mitt självförtroende må bra av att hitta lite mer ridning igen, jag vet hur jag ska göra etc men det funkar inte alltid. Men vi får se, jag måste prata med min tränare om det och se hur jag ska göra. Antingen blir det väl att låna ut honom eller sälja, vi får se hur det blir.
Det skulle passa honom bättre att komma till någon med ordentlig erfarenhet och som satsar, han är kanske lite för fin för mig.
Så som sagt, antingen eller.
I det stora hela ska vi fortsätta hålla honom lugn och stabil för att han inte ska ramla ner på frambenen och få ont i fötterna igen. Fortsätta med våran equiterapeut som behandlar honom var fjärde vecka. Nu har vi iaf en sadel som ligger bra och som jag kan rida i. Han ska fortsätta jobbas allsidigt och bygga på sig.