gunhild

Trådstartare
Vi har ju ingen sådan tråd. Så vad har ni för mål under 2010? Berätta mål både för träning och tävling, när det ska vara uppfyllt och hur ni ska komma dit. :laugh:

Sv: Mål 2010

Jag tänkte också på att vi borde han en sån här tråd ;)
Men när jag började tänka på saken kom jag fram till att jag inte har tänkt ut några konkreta mål för i år :eek:

Eller jo, vi ska vinna minst en tävling så jag får nytta av den överblivna champagneflaskan från nyår :rofl:
Får återkomma om de andra målen :D

Jag ska komma igång med träningen igen efter ett år som skogsmulle! :bump::bump:
Och jag vågar nog bestämma att jag iallafall ska försöka mig på EN tävling.

Träningen ska jag börja med redan nu lite smått, mer seriöst när jag flyttar till nytt stall (förhoppningsvis i vår) och den där tävlingen ska vara genomförd innan nyår ;)
Hur? Ja jag ska för det första se till att rida regelbundet och mer målmedvetet.

Senast ändrad:

Målet i år är att etablera oss ordentligt i Msv B, så att vi ligger stadigt runt minst ca 62 proc, och kan börja vara med och slåss om rosetterna (kanske inte de blågula, men det finns ju andra färger) på den nivån.

Min egen häst ska förhoppningsvis klämma ut dressyrdjuret som är föremål för många mål i framtiden;)! Så jag rider en hög ponnier under tiden. Mina mål handlar mest om hur jag ska bli en bättre ryttare. Jag vill förbättra min sits och min inverkan. Ska forsätta träna för Sigrid Bergåkra som nog är den bästa tränare jag någonsin ridit för!
Den ponnyn jag kommer att rida mest är fyra i år så hon ska matchas mot kvalitén och ett par lokala dressyrtävlingar. Hon är väldigt lite riden, så där är lite jobb:). Vill att hon ska gå L:B på riktigt bra procent i slutet av året.

Tävling:
Vara med i klubbtävlingarna, satsa på uppåt 60% i LC. Mot hösten ev starta en LB (klubbtävling), satsa på över 55%.

Träning:
- Först o främst, hitta en passande sadel!
- Stärka upp bakdelen
- Arbeta med galoppen
- Befästa skolorna i skritt, gärna också i trav till hösten
- För att jag ska kunna slappna av bättre på tävling - rida mkt programträning! (dvs träningstävlingar i dressyr)

Första delmålet är att hitta en sadel till pållen så vi kan börja rida igen :o

Mina andra mål är att börja träna ordentligt och komma ut på tävling.
Ska försöka starta Lätt B i vår och målet för hösten är Lätt A.

Men som sagt första målet är att hitta en sadel och komma igång igen!!!!

Med ZZ är det lite antingen eller just nu.

Antingen så ska han vara kvar och fortsätta träna och tävla, börja med LB och få bra resultat där för att fortsätta upp till LA med bra resultat, det skulle nog vara det vi absolut ska kunna satsa på inför kommande år. Han ska upp i MSV i träning.
Antingen kommer jag tävla honom eller så kommer min tränares dressyrelev göra det, beror lite på hur min unge ser på det hela och vad hon låter mig göra ;) Hursom ska han tävla tävla tävla för att vänja sig och vi ska åka iväg och träna på andra ställen.
Jag måste bli bättre i min hjälpgivning, jag måste komma om honom mer med mina långa ben som inte alls passar ihop med hans kropp för han har inget djup alls så mina skänklar hamnar långt från honom hur jag än vrider och vänder det och han kräver så mycket drivning. Jag måste bli starkare i min rygg så att jag orkar bara sitta. Jag måste sätta mig och rida trav bara rakt fram för att få in känslan i det.
Han ska fortsätta med skolorna som han gör riktigt bra faktiskt.

Annars kanske jag ska tänka om angående hästeriet och då kanske han kommer få hamna hos någon annan. Han är otroligt fin och känslig och jag tror egentligen att jag är lite för ringrostig för att ha en sådan häst just nu sen skulle mitt självförtroende må bra av att hitta lite mer ridning igen, jag vet hur jag ska göra etc men det funkar inte alltid. Men vi får se, jag måste prata med min tränare om det och se hur jag ska göra. Antingen blir det väl att låna ut honom eller sälja, vi får se hur det blir.
Det skulle passa honom bättre att komma till någon med ordentlig erfarenhet och som satsar, han är kanske lite för fin för mig.
Så som sagt, antingen eller.

I det stora hela ska vi fortsätta hålla honom lugn och stabil för att han inte ska ramla ner på frambenen och få ont i fötterna igen. Fortsätta med våran equiterapeut som behandlar honom var fjärde vecka. Nu har vi iaf en sadel som ligger bra och som jag kan rida i. Han ska fortsätta jobbas allsidigt och bygga på sig.

kl

Jag har inte riktigt satt ut några mål för i år då jag inte säker vet vad jag kommer ha för häst senare. Men mitt mål på den hästan jag har jusst nu är att ta mej runt en LB UTAN att skämma ut oss genom några skolor över mark, 5 öres vändningar vid synen av dommmarna osv. :cool:.
Skulle gärna vilja ut och tävla LA igen iaf, men som sakt lite osäkert hur de blir i framtiden. :)

Mitt mål i första han är att få hästen att fungera klockrent på något godkänt bett.
Jag har nyss börjat rida på rakt bett och hästen är underbar i munnen! :love:
Så jag kommer till största delen rida med det, och introducera ledat bett då och då.
Tror det är främst i huvudet på henne det sitter, för när jag ridit på rakt några dagar så går hon bra även på ledat. Med lite styrka (i hästen alltså) och tålamod (från min sida) så tror jag det kommer bli bra lagom till allsvenskan, om vi nu ska vara med där.

Sen måset jag även få en mycet mycket bättre och starkare sits så jag kan rida hästen även i lite högre tempo än ungertempo :angel:

Tävlingsmässigt så hade jag planerat att vinna KM :devil:
Sen även få fina rundor i LC/LB på lokal nivå, bli bäst i laget i div 3 ;) (om vi får vara med där)
Om dessa saker inträffar beror dock på hur framtiden ser ut med jobb osv.

Målet för i år får vara att våga sig ut på tävlingsbanorna ;)

Träning, träning, träning ska förhoppningsvis hjälpa mig

-försvara mitt SM-guld från 2009
-ge mig minst 2 internationella placeringar
-ta mig till VM i Kentucky
-debutera pålle i Msv på minst 63%

-Bli starkare i övergångarna
-Galoppombyte som inte är alltför långt bort
-Ta skänkeln bättre

Och lite till träning!

Hästen:
- Stärka sig bak
- Befästa galoppombytena
- Påbörja galoppiruetter

Jag:
- Stärka sitsen
- Få kontroll på tävlingsnerverna

Tillsammans:
- Tävla LA:6 med, i min mening, godkänt resultat. Dvs med bra känsla och flyt igenom programmet

JAWA: Att innan hon betäcks i vår hinna rida en MsvB:2-4 på minst 60%, som inte är ngt problem OM hon bara kan vara lite avspänd, vilket är ett problem...

ZOYA: Få henne stark och lydig, så att det går att starta LB i vår & ev. LA i höst.

Träning (endast dressyr då, har mål inom hopp och FT också):

Få honom stadig på alla FEI-moment, få ordning på bakdelsvändingarna. Fortsätta jobba med liksidigheten.
Från min sida är det väl kanske den där vänsterhanden jag ska tämja :rofl:

Tävling:
Få stadiga resultat på regional P1/FEI nivå, helst komma bort från de här riktiga bottenappen på 55% :angel:
Förhoppningsvis ta några placeringar när vi sätter de där fullträffarna jag vet att vi har kapacitet till.
Sedan ska jag satsa lite mer fälttävlan i år, så dressyren får komma lite i andra hand. Som det känns just nu iaf :p
Men någon Nationell blir det kanske ändå om det passar in, och det skulle vara bra om vi kunde ta oss tillbaka där vi var i början av sommaren och ligga över 60% igen.

Första punkten blir att hitta en sadel!
Samt lära känna hästen då jag bara haft han ca 1,5 månad

Träning

Jobba vidare på det som vi tränat på hittills
Jobba upp en starkare galopp

Tävling

LB 60% första del målet
Innan sommaren debuterat LA
Efter sommaren LA på bra %

Får gärna bli en och annan placering på vägen;)

I år ska vi göra tävlingsdebut! :)

Träningsmässigt finns det hur mycket som helst, bla. styrkan i hela hästen och framför allt i galoppen. Hon behöver bli smidigare och mer lyhörd. Jag behöver bli lite lättare och uthålligare, haha.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 519
Hundträning Kunde inte hitta nästa års tråd så här är den: Vad har ni för mål och planer både för era hundar och er själva inom hunderiet för 2025 🤩
2
Svar
30
· Visningar
2 107
Senast: Wenniz
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
502
Senast: MiniLi
·
  • Omröstning Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 953
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar