• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lucia_97
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 295
L

lucia_97

hur blir hans avkommor? vet inte så mycket om honom. men han verkar trevlig. skicka gärna en bild och berätta hur din avkomma efter honom är. tacksam för svar

Sv: majim g

hur blir hans avkommor? vet inte så mycket om honom. men han verkar trevlig. skicka gärna en bild och berätta hur din avkomma efter honom är. tacksam för svar

Jag har en avkomma efter honom undan mitt importerade hannoveranar sto.
Avkomman är såld och står uppe i norrland, tjejen som äger henne är mkt nöjd med henne. Hon är idag 2 år gammal, och kommer att visas på tre års testet nästa år.
Majim sätter sitt trevliga temperament på sina avkommor, men sedan är det helt upp till vad för sto du har.

jo så är det ju alltid. jag har ett äldre dressyravlat sto. vill väl ha en avkomma som är mer åt dressyrhållet som även kan hoppa lite. hur stor blev din avkomma? vilken färg fick hon? hur blev hon i typen? hög-lågställd? kanske har du någon bild att skicka med? tack på förhand

har sett ngr avkommor på nätet! Mister P:s uppfödare finns här ute så kika på deras sida! Det finns/fanns ngr avkommor på salusidor, kika på deras bilder... Majims barn följer oftast moderns/stofam storlek enligt ägaren..Gick en mkt trevlig M-bebis i Gävle, 6 år och nollade både 1.20 och 1.30 heter Maritist. Sök på nätet så hittar du bild även på denna avkomma! De avkommor jag sett har varit snygga att se på! Lycka till!

tack för tipset. du har möjligvis inte adressen till deras hemsida? jag tycker att han verkar som en mycket trevlig hingst och skulle nog passa mitt sto bra. tack för hjälpen

Jag har en vännina som har 2 st hel syskom efter Majim G.
Båda är MYCKET trevliga i psyket & otroligt lätta att ha med att göra.
Tyvärr blev dom enligt henne lite små ca 165 cm. För min del är det lagom.
Dom har båda bra gång & tvekar inte på något utan gör det man ber dom om.
Sedan är dom korrekta i exteriören & mycket bildsköna.

tack rostad. roligt att kolla den sidan. blev mkt inspirerad.

jag tycker att 165 cm räcker mer än väl för migi också.

fler som har bilder el kommentarer tas det tacksamt emot.

En kompis har en val efter honom. Han är 6år och startad LA:4. Har diplom i hoppning tror jag det var eller?! Måste fråga min kompis. Han har flotta gångarter men var tyvärr lite skadad ett tag förra året därför är han tagen lite sent. Visades på treårstestet. Han har Ahorn som morfar kanske ska tilläggas. Har en halvbror som var med i Scandinavian open med Royne Zetterman som tydligen hade lagt beslag på en till halsyskon som ska komma under våren.

Oj vad rörigt det blev men jag kan ju säga att kompisen är nöjd med hästen iaf och det är väl det som är huvudsaken:)

tack alla för bra kommentarer. imon bär det av till majim för betäckning. valde honom, dels pga allt positivt jag hört här. nu är det bara att hoppas att hon blir dräktig....tack iaf

blev ännu mer säker att jag valt rätt hingst idag när vi va och lämnade henne.... mycket sympatisk och trevlig hingst!! och trevligt bemötande!!

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 667
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: Shaggy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 745
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 069

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka