Maistro e. Master: information önskas

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Oceanien
  • Startdatum Startdatum
O

Oceanien

Är det någon som vet mer om Maistro? Har hittat en häst e Maistro (svenskt varmblod) och tror att det menas Maistro e Master - men jag kan ju ha fel redan där förstås. Jag sitter och läser hingstkalendern men hittar ingenting om var han är/varit och om han stått i avel (det senare är det jag undrar mest över). Någon som kan fylla luckorna? :bow::bow::bow:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Maistro e. Master: information önskas

Det finns ingen i Sverige godkänd son till Master 850 som heter Maistro. Det finns inget godkänd hingst över huvud taget som hetat Maistro

Det har bl a funnits en Master DH 447 godkänd i Danmark men jag har ingen aning om ifall han har några godkända söner.

Maistro f.1993 e. Master-Alpen Fürst vann final för 3 åriga gångartshästar och talangjakten för 3 åringar 1996 på Elmia. Jag hade själv med ett sto i samma klass ( dock ej placerad) och såg honom där då, han ägdes då av Ifverson/Kjellin, men jag vet att Hasse Hoffman och Kyra Kyrklund var delägare i honom sedan och att han utbildades i Danmark hos Hasse Hoffman och där tävlades en hel del. Jag vet ej om han är kastrerad eller hingst fortfarande eller var han finns nu, vad jag vet är han ej godkänd i något förbund för avel.
Snygg häst som såg kolsvart ut, står som mörkbrun, med strimbläs.

Jag kollade på ASVHs sida nu och såg att han nu ägs av Tullstorp, men om han är i Sverige nu vet jag ej.

Förvisso men han är inte godkänd under det namnet.

Han segrade i svår B med Jan Brink på Strömsholmstävlingarna förra året men efter det har han inte gjort några starter i Sverige.

Roligt att veta vad det blev av honom, han var ju en mycket talangfull häst som unghäst.

Till ts: han kan ha betäckt något sto utan att vara godkänd också om det nu är Maistro du menar.

Han segrade i svår B med Jan Brink på Strömsholmstävlingarna förra året men efter det har han inte gjort några starter i Sverige.

Jag har för mig att Jan Brink red honom i samband försäljning, det var därför de inte gjorde så många starter tillsammans. Jag vill minnas att Ridsport skrev om det, Jan Brink sa att det var en trevlig häst, men att de inte hunnit rida ihop sig. Det var inte tanken att det skulle vara annat än tillfälligt. Undrar om det inte var så att han utomlands innan och exporterades igen efter gästspelet med Brink, och att tiden med Brink ingick i köpet?

Det står att han ägs av en Anna Mantegazza och det kan ju vara en icke svensk så det stämmer med det du skriver.

*svarar alla* :laugh:

Tack för ert engagemang! Läste annonsen på hästen ifråga igen och det står så här:
...is a 16.2hh 12 yr old swedish warmblood by meastro

Jag uppfattade det fel alltså: det står ju inte ens Maestro, utan Meastro. Men eftersom det står att det är svenskt varmblod blev jag väldans nyfiken (nyfikenheten är väl en klapp på vishetens port? ;) ) och ville veta mer.

Ni kan se foton från annonsen här om det nu kan hjälpa något... :bow:

Du kunde väl sagt från början att hästen var från Nya Zeeland;)

Jag pluggade där för tio år sen och såg då annons i en hästtidning för svenska varmblodet Maestro som var importerad från USA. Han är e Callaghan - Utrillo - Lansiär http://www.sporthorse-data.com/d?i=10438989
Tyvärr kunde jag inte ta med tidningen hem så jag har ingen bild på honom.

Görel - du är en guldklimp!!!

Skicka ett pm när du är på väg hit så ska jag fixa lite "specialare". :laugh:

:bow::bow::bow:

Det ska jag göra:)
Älskade NZ, men det är långt att åka och jetlaggad blir man länge...

Nu är det väl betäckningssäsong där så du kan väl tala om ifall du hör talas om någon annan svenskättling som är i avel. Maestro föddes ju 1990 så han är kanske död?

Hej!

Har lite koll på Maestro då hans möderne kommer ur samma gren av stofamilj 8 som mitt sto :). Om du söker på Caithness Stud hittar du mer information om honom!

Ett par bilder från deras hemsida på honom..

maestro4jun03.jpg

maestro3jun03x.jpg

maestrodancex.jpg

Hälsningar Monika

Härliga bilder!

Har alltid varit svag för Urbino och Callaghan.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 673
Senast: Blyger
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 123
Senast: valpköpare
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: Bison
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 599
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka