Magsjuk valp

falukorw

Trådstartare
En av mina valpar som nu är 7 veckor har blivit magsjuk, har bajsat löst och slemmigt samt kräktes upp maten den åt för en stund sen.

Hur funkar det på så här pass små valpar? Hur länge kan man svälta dom? Vad kan man ge om man ska få i honom något? Det blir ju uttorkade betydligt snabbare än vuxna hundar.

Just nu har han fått komma bort från de andra och ligger med mamma och sover.

Sv: Magsjuk valp

Blir han sämre åker jag ju självklart in. men är det ingen här som vet ngt man kan göra hemma? Det kan ju gå snabbt med valpar...

Jag passar på att fråga här med. Har en 5-månaders valpt hemma som varit dålig i magen. Har svultit henne tills hon inte bajsade mer, sedan gav jag henne "buljongen" från när jag kokte kyckling och ris en dag. Sedan gav jag henne mindre än 1 dl av överkokt ris med kokt kyckling igår, utspritt på flera portioner. Nu imorse hade hon bajsat löst igen. Vart gick jag för snabbt fram? Jag har hört att det finns något man kan köpa på apoteket och ge dem, är det receptfritt och vad heter det? Hon börjar se väldigt smal ut nu så jag vill helst inte börja om med en ny svältperiod om det går att undvika.

Ja, det gick över på någon dag men den får fortfarande äta ris och fisk efter rekommendationer från vetrinären jag pratade med. Tänkte börja försiktigt med vanliga maten till helgen igen och hoppas på att det fungerar.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 786
Senast: Tualma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 731
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 067
Senast: Mabuse
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 931
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10