Status
Stängd för vidare inlägg.

_Yggdrasil_

Trådstartare
Ja nu vet vi ju istort sett allt om vilka namn alla valt till sina barn vilka namn man inte bör välja o.s.v.

Men nu vill jag veta vad ert barn heter/hette under själva magtiden!:banana:
 
Sv: Magnamn!

Vår lilla har hetat Nina i magen..

Sen vad hon kommer heta på riktigt, det vet vi ju inte förrän vi träffar henne!

Om hon kunde komma nångååååång *damp*
 
Sv: Magnamn!

Vi kallade vår bebis helt enkelt "bebisen" när han låg i magen. Fortfarande kallas han ofta för bebisen. Han är tio månader nu.
 
Sv: Magnamn!

Ingenting faktiskt. Vi kallade honom för "han" helt enkelt, eftersom det var en liten kille därinne. 2 dagar gammal fick han sina riktiga namn.
 
Sv: Magnamn!

Lill-skrutten, men sen när den va så stor att det gjorde ont blev det lill-skiten...:angel:
 
Sv: Magnamn!

Hm bebben eller hugo (sen om det är en kille eller inte det vet jag inte) det har bara blivit så helt enkelt.
 
Sv: Magnamn!

Mini kallades våran lilla.

Den som är på gång nu kallas Belosen. Och det kommer från min sambo, han har en trädgårdsmaskin av märket Belos :crazy:
 
Sv: Magnamn!

Emil var arbetsnamnet på första...

... dottern! :p

Anton var arbetsnamnet på andra...

... dottern! ;)

Om de varit pojkar hade de nog fått behålla sina arbetsnamn.

Nu kan det låta som om vi önskade pojkar, men egentligen var det lite tvärtom... :angel: :cool:
 
Sv: Magnamn!

Första vart pluppen direkt när vi såg embryot på skärmen innan återförandet (ivf).

När vi skulle återföra ett syskonembryo blev det pluppen igen utan att vi tänkte på det. Tror det är ett tur arbetsnamn för även denna gång tog det sig. Fast den här gången kallar vi inte magen pluppen längre, det har blivit "liten i magen" eller "mastodont-maja" (sambon tror det bor en jättestorbebis i magen ;) ).
 
Sv: Magnamn!

Vi kallade våran för OVE ! (visste ej om det var pojke eller tjeja)

Under hela grav. sa vi helt enkelt O !
 
Sv: Magnamn!

Första hette Edgar, trots att vi inte visste kön. Den andra hette bebisen, förmodligen för att det var enklast att omtala så till det äldre syskonet.
 
Sv: Magnamn!

Men nu vill jag veta vad ert barn heter/hette under själva magtiden!:banana:

Vi hade inget speciellt namn på magen, det dök inte upp något spontant och det kändes krystat att hitta på nåt bara för att liksom. :o Vi sa nog mest bebisen och ibland sa jag mammas lilla groda, för han hoppade runt så himla mycket därinne. Jag hade en synnerligen aktiv grodd i magen! :p
 
Sv: Magnamn!

Vi har inget speciellt magnamn, bäbis brukar den kallas bara eller ibland knottet.. Men magen är ju inte så synlig än, bara i 15e veckan, kanske växer fram ett namn under tiden :D
 
Sv: Magnamn!

Min mage heter Leif. (Vi vet inte kön). Det har den hetat ända sen den första, oseriösa namndiskussionen när vi inte kunde enas om nåt utom att barnet i alla fall inte ska behöva heta Leif.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 118
Senast: Bexzor
·
Kropp & Själ Ett av mina barn, snart 17 har bytt förnamn, det går riktigt bra för oss här hemma att komma ihåg att använda rätt namn och vi jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
2 822
Senast: Otherside
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 450
Senast: Queen
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
3 290

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp