Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

Din bebis har ju hyfs att inte ligga under tuttarna i alla fall. ;)

Ser verkligen ut som att du stoppat en boll innanför tröja, haha. Heja bebis, ut med dig nu! :banana:

KL

Får lägga in sista bilden på mega maggen;)
27603895.jpg

Och en bonusbild på vårt mirakel:
27603397.jpg

Jag håller med :p

eyz: Bebis har legat med rumpan upptryckt under h revben i ett par månader, det var rätt skönt när han ÄNTLIGEN flyttade på sig. Nu ligger rumpan strax h om naveln istället, hela magen lutar :D Syns dock att han legat till h hela tiden, har fler bristningar på den sidan :o

kl

min mage vecka 32+2 (33)
Bristningarna på sidan är från innan jag blev gravid o gick upp i vikt då vi försökte skaffa barn..

*kl*

Har beundrat alla era magar länge nu och nu får jag väl lov att visa mig :D

Är i v.15...

Vecka 11 (mest svullen)
V11.jpg

Vecka 15
V15.jpg

Jag var provanställd när jag upptäckte att jag var gravid med!
Jättenervös för att berätta på nya jobbet och väntade till vecka 14 typ :D. Jag fick en stor kram och grattis. Och förra veckan fick jag fast anställning :idea::banana:

Hur fungerar det om man är timmanställd och blir gravid de får inte sparka en då? eller kan de skita i att förlänga då?
kan man vara borta ett år då eller hur funkar det?

Är man "bara" timanställd kan de ju låta bli att ringa in en/ge fler timmar. Däremot får du behålla de timmar du redan fått schemalagda.

Är man "bara" timanställd kan de ju låta bli att ringa in en/ge fler timmar. Däremot får du behålla de timmar du redan fått schemalagda.

Okej men här har vi så att de förlänger kontraktet med typ ett halvår i stöten kan de skita i att förlänga då och skylla på att man "inte kan jobba" för att man är gravid/eller har fött precis eller nåt sånt?
för jag menar vissa studerar ju och så och kanske inte kommer in o jobbar alls ofta men får fortsätta att vara timmis....???
jag tänker om man får behålla själva anställningen även om det "bara" är timmansträllning men att när man kommer tillbaka att man då kan fortsätta som timmis? eller har man inget jobb alls då? alltså då är man inte anställd längre och utsparkad?

Utsparkad blir du väl inte, där emot behöver de ju inte förlänga ditt kontrakt med anledning till att de inte behöver dig. Inte p.ga. din graviditet. Skulle jag vara arbetsgivare och i behov av timmis så vill man ha en person som kan rycka ut och jobba när som helst med kanske t.om väldigt kort varsel.

Du kan bli uppsagd från en fast tjäns när man är föräldraledig också, det blev nämligen jag! Men min uppsägningstid började ju inte räknas från 1a dagen jag börja jobba igen.

Precis som pmm skriver så kan de låta bli att förlänga ditt kontrakt men skylla på nåt annat än graviditeten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 355
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 363
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023