Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

Tack tack! Vi har alla funderat på vart dom kg lagt sig nånstanns, men inte kommit på nåt annat än att dom måste vara jämnt utspridda på hela kroppen ;) så därför syns det inte så där jättemycket! Man kan bara hoppas att dom försvinner fort sen, så man slipper bli kallsvettig varje gång man ställer sig på vågen!

Och här är jag i vecka 27! :) Bild från sidan kommer senare ikväll för jag har den på datorn hemma.

52753_1218487140.jpg

KL

Bild från idag, v 35 (34+4)
v35vnster.jpg

Jag tycker att magen står HÖGRE nu jämfört med för 1,5 vecka sedan (v 34)? Jag trodde det var meningen att den skulle sjunka. Skulle vara skönt att kunna andas normalt igen...:grin:
v34hger.jpg

Jättefin mage!

Du får nog vänta någon/några veckor innan den vill börja sjunka ner.. Men jag håller med dig, nu är det på tiden att den börjar sjunka (är själv i v.34+2) :)

Tack!
Ja, den kan gärna få sjunka snart nu. Och vill bebisen ut om sisådär 2-3 veckor så inte mig emot. Börjar tröttna på magen nu.

knapplån

Nu är jag i v.33 (32+3) och har varit till BM idag.

SF mått 34, hjärtljud 155, viktuppgång 15 kg.
Bebben har vänt sig med huvudet neråt nu, men är fullt rörlig, så min känsla jag hade i förra veckan att magen sjunkit samt att det tryckt på och ilat neråt stämde. :D

Emil var fö rörlig hela tiden, ända till förlossningen, han fixerade sig aldrig. BM sa nu att det är mkt troligt att det även kommer & bli så med denna bebbe.

Uppdaterar om magen jag också efter BM-besök :) v. 39 (38+5)

SF-mått: 36, samma som för 2 veckor sen.
Viktuppgång: 21kg :o
Hjärtslag: 145
Blodtryck: 135/80
Ingen äggvita

Idag har jag börjat känna av mensvärk till och från. Dock känns det bara i nedre delen av magen, precis som vanlig mensvärk. Borde man inte känna i hela magen? Mensvärk är väl att livmodern drar ihop sig? :confused:
Och jag som i vanliga fall har mensvärk så jag knappt kan röra mig utan blir sängliggande tycker knappt det här känns. Många har ju förklarat att de fått "kraftig mensvärk" på slutet. Det kanske är individuellt?

min mage är riktigt låg nu, känns som den är i knävecken ungefär, så jag hoppas ju på att bebisen kommer nu! Men BM tog snabbt ner mig på jorden och sa att jag skulle sikta in mig på att gå över tiden om jag inte kännt av något än. :mad: 8 dagar kavr till BF idag.

Sam fixerade sej aldrig heller innan han skulle ut, och låg dessutom med näsan uppåt (det heter nåt speciellt som jag glömt) men han kom ut ändå! :D

Äsch, lyssna inte på din BM. ;)
Förra gravven sa min BM samma sak då jag var dit i v.37 att det kommer & dröjja iom att Emil låg visserligen med huvudet neråt, men var fullt rörlig + att han låg väldigt högt upp. 1 vecka senare så föddes han.. :bump:

Och här kommer bilden från sidan. Kompisar som gissat har sagt pojke pga hur magen ser ut. Vad tror ni? Själv har jag ingen aning, känns nånstans som en tjej men tror det beror mest på att vi i princip bara har tjejnamn, killnamn och vi jättesvårt att komma förslag på. En kund kom in på jobbet idag och utbrast så fort han såg mig - Jaha du ska ha en pojke ser jag! :D

Resultatet från barnmorskebesöket i v 25 var följande (nu och fotot nedan är v 27).
Blodvärde: 120
Blodsocker: 11 (fick sedan göra glukosbelastning då jag hade 3.9 före och 5.9 efter så det var lugnt)
Blodtryck: 115/60
Viktuppgång: från 69 till 74.5 kg
SF-mått: 23-24 cm (hon kunde inte bestämma sig)
Hjärtslag: 150

080811_v27_3_webmagen.jpg

Senast ändrad:

När jag hade mina första värkar kändes de i nedre delen av magen och typ i muffen.
När jag sen låg på rygg när BM undesökte mig gjorde de JÄTTE ont i ryggen och jag kunde inte ligga på rygg alls.

Rasmus kom i v. 39+1

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 717
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
2 065
Senast: Lime
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka