Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

Men är det verkligen det första man tänker på när barnet är ute? Jag längtar efter att hålla min bebis, inte att veta vilket kön den har. Eller?

Tack! :laugh: Ska verkligen bli spännande att se vad som tittar ut, är det oftast mamma eller pappa som hinner se först tror ni?

Vi såg samtidigt, sambon stod vid mitt huvud och BM höll upp honom. Jag skrek "Ja, det är en pojke". :D Hade kännt på mig hela graviditeten att det var en kille, sambon var helt stum, han hade hoppats så mkt på att det skulle vara en kille.

Men det tog ett tag innan vi fick veta då han hade navelstängen runt halsen och BM var tvungen att klippa av den såfort han kom ut, hon provade först att ta loss den från halsen, men det gick inte. Men sedan höll hon upp honom. :love:

Denna gång är den spänning borta, vi vet redan att det är en lillebror i magen. ;)

Näe lät det så på mitt svar?

(fast jag var sjukt nyfiken :D Jag tog för givet att den hade alla tår och fingrar på plats, och då vill man ju veta om man har en son eller dotter)

Tack! :laugh: Ska verkligen bli spännande att se vad som tittar ut, är det oftast mamma eller pappa som hinner se först tror ni?

Jag såg när de la upp honom på mitt bröst att det var en pojke och skrek Rasmus (så mycket hade min sambo att säga till om;) ) min sambo såg inte vad det var och frågade barnmorskan som lyfte på honom för att visa.

Här säger inte personalen vad det är för något. Utan de låter föräldrarna kolla själva.

Vi visste ju att det var en pojke, men när han kom ut så hade jag ingen tanke på att kolla om det verkligen stämde. BM frågade mig om jag såg vad det var, (arvid låg med rumpan upp mot mig) och pungen såg jag ju, så det stämde bra det! :D

Nja, det var mer att det var det första barnmorskan sa, därför jag började fundera. Samt att första frågan folk har när de får veta att man är med barn är vad det ska bli. :p
Jag bryr mig inte så mycket, just nu iaf, det kanske ändras. :p

Åh de blev jag så less på.

- Åh grattis vag kul.
- Tack.
- Vad är det för nått?
- Vet inte.
- Men är det en pojke eller flicka?
- Vet inte.
- Men ni vet väl vad det är?
- Nej.
- Men är det en pojke eller flicka?
- Vi vet inte
- Vaddå, vet ni inte vad det är?
- Du kan ju fråga magen själv.
- Du ljuger.

Här säger inte barnmorskorna vad det är. De hjälper bara en och visa om de behövs ;)

Vi fick gissa när vi kom in på förlossningen, jag ville ha en pojke, barnmorskan trodde på en pojke.

Äh klart man är nyfiken! Eller det förstår jag ju nu att det inte är alla som är :D Men jag var det i alla fall! Sen när de la honom på mitt bröst blev jag så paff att det var ett BARN! Jag vet inte riktigt vad jag hade trott :D

Sen när de la honom på mitt bröst blev jag så paff att det var ett BARN! Jag vet inte riktigt vad jag hade trott :D
:rofl: Ja tänk att det kan koma ut barn, vi var nog lite paffa vi med :D

Fast jag hann inte se för dom sprang bara ut med ett blått knyte *brrr* men dom in nästan lika snabbt igen *pust* med en kry lite grabbhalva. :love:

I så fall är jag väldigt väldigt orolig i magen just för tillfället. :p :D

Eller brukar choklad sparka?

*kl*

Jaha nu var det två veckor sedan senaste bilden...

Tycker magen har ändrat sig lite, sjunkit lite men inte växt så mkt. Vi får se när vi ska till bvc om en vecka vad som hänt på sf- måttet.

22873821.jpg

Vecka 31+2

*kl*

V. 40 (39+6)
Jag behöver peppdans nu tjejer! Vill inte gå över tiden. Och imorn är det ju BF.

22970887.jpg

Den här bilden luras lite för linnet är så långt. Magen ser jättehög ut. Men den är verkligen jättelåg.
22970886.jpg

Åh vad spännande! Du ser jättefin och fräsch ut (minns hur jag kände mej, plöfsig och så trött på magen)! Hoppas bebisen kommer snart! :bump:

Tack :o Vad snälla ni är. Ni vet precis vad man behöver höra när man är höggravid. :bow:

Känner mig allt annat än fräsch. Går konstant i mjukisbyxor, foppatofflor och sambons tröjor. Känner mig aldrig iordninggjord även om jag är nyduschad och kanske sminkad.
Tycker mest jag påminner om en trött rysk kulstöterska. :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 717
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
2 065
Senast: Lime
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Olja till häst ?
  • Födda -21