Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

Tror också flicka.

Annielee: Skönt att du inte fått din än heller. :p Jag känner mig ensammast i hela världen om att gå över tiden. :cool:

Funderar på SF måttet...jag hade 35 i v.33.
Mao ungefär lika som dig. Ska iväg på tisdag igen, då kommer jag att vara i v.35.

Får man alltid göra Tillväxt UL om dom misstänker stort barn, eller måste man be om det? Är det alltid säkert att barnet är stort om SF måttet är det eller kan det vara bara livmodern som är stor?:confused:

Jaa, här är en till som känner samma sak!

Jag trodde inte jag skulle gå över men, tji fick man! Nu har jag ställt in mig på att gå över två veckor, minst!

Har du några känningar?

Trodde inte heller jag skulle gå över.

Är helt inställd på att bli igångsatt nu.
Har inga känningar :( Har du?

Funderar på SF måttet...jag hade 35 i v.33.
Mao ungefär lika som dig. Ska iväg på tisdag igen, då kommer jag att vara i v.35.

Får man alltid göra Tillväxt UL om dom misstänker stort barn, eller måste man be om det? Är det alltid säkert att barnet är stort om SF måttet är det eller kan det vara bara livmodern som är stor?:confused:

Idag var jag hos BM, vecka 36+3 SF-mått 37cm..

Jag har fåttgöra tillväxtUL för att min sf-kurva har legat ovanför den övre kurvan hela tiden. Jag behövde inte be om att få göra det, bm ringde och beställde en tid till mig då hon tyckte vi skulle ta reda på varför mitt sf-mått är högt..

Nej jag tror inte alltid att barnet behöver vara stort om SFmåttet är stort, det kan ju bero på mkt fostervatten eller något annat..

I vilken vecka fick du göra tillväxt UL?
Mitt SF mått har osså legat en bra bit ovanför kurvan hela tiden. Skulle inte förvåna mig om jag får en stor kluns denna gång då jag sist fick en liten kille på 2780 gr. :D Fast att mitt SF mått är så stort kan ju kanske bero på att jag fått barn så tätt?

Stort SF mått behöver inte betyda stor bäbis! Det kan vara så att du har mycke fostervatten eller att bebisen ligger utsträckt..

I ett annat forum jag är ibland frågade jag om stort SF mått betydde stor bäbis då jag själv har stort mått men fick fler svar av tjejer som hade fått små barn än dom som hade fått stora barn!

En kompis hade STORT mått hela tiden plus att hon gick över 12 dagar och BM sa att det nog kommer komma ut en stor bäbis men ut kom en kille på 3500gr, 51 lång..

KL:
Nu har det hänt saker!

v 35
v35hger.jpg

och v 37 (36+0)
v360-1.jpg

Visst har den sjunkit? Men mina lungor känns fortfarande lika ihopklämda...:crazy:

SF-mått idag 33.

I vilken vecka fick du göra tillväxt UL?
Mitt SF mått har osså legat en bra bit ovanför kurvan hela tiden. Skulle inte förvåna mig om jag får en stor kluns denna gång då jag sist fick en liten kille på 2780 gr. :D Fast att mitt SF mått är så stort kan ju kanske bero på att jag fått barn så tätt?

Jag gjorde mitt första tillväxtUL i vecka 32+2 och mitt andra 3 veckor senare..

Ja visst har den? Var ska det här sluta....:crazy:

Men peppar peppar har jag inga bristningar på magen ännu, bara några streck på vardera höften. Men de kommer väl....

Var hos BM idag, bebisens huvud är inte fixerat än utan helt rörligt.

Min Emil fixerade sig aldrig heller. Var till BM i v.37 & hon sa att det kommer & dröjja innan det blir någon bebbe. Inte ens en vecka senare i v.38 så föddes han. :D;)

Kände du någonting 1 vecka före då? Förvärkar, sammandragningar? För jag har haft onda sammandragningar i en vecka nu, flera gånger per dag, men inget regelbundet. Och "är det inte regelbundet är inget på gång", säger ju BM.

Vi ska på UL (rutin i v 37) på tisdag nästa vecka, få se vad dom säger då.

Med tanke på min foglossning så får bebisen gärna komma nästa vecka om den vill.....:angel:

Jag kände ingenting innan...eller jo kvällen innan. På söndagkväll hade jag diffusa/oregelbundna värkar, ringde förlossningen & dom sa åt mig att duscha hett och avvakta om det släppte. Och ja, det släppte och sen satt jag på toa och tömde mig från alla håll. :crazy: Trode nästan jag fått magsjuka. Sov hela natten och morgonen efter drog det igång på riktigt kl 9. Kl 13 gick vattnet och då åkte vi in och sedan föddes Emil 18.49. :love:

Nej, inga känningar här heller! Du har väl inte lämnat mig i sticket och åkt in? :)

Jag är kvar... :grin:

Dock hände nått konstigt nu. Låg och sov i soffan, vaknar och reser mig. Känner hur det rinner i trosorna. Hoppar på toa. Det är en halv sjö emd nått i trosorna. Inte vattnet som gått. Men nått genomskinligt, kan ju inte komma en halv dl flytning. Eller?
Alla tecken just nu, är bra tecken!

Men du, det lät ju mystiskt! Är du säker att det inte var vattnet? ½ flytning låter ju jättemycke! Det kanske är nåt på G iaf! Som du säger alla tecken just nu är bra tecken! :)

Under min förra graviditet så hade jag osså massor med flytningar på slutet, minns ett par ggr då jag klev upp ur sängen och det rann massor (kanske runt ½ dl eller nått) efter benen. Trode först att det var vattnet, men det var det ju inte.

Jag lovar dig, du kommer att märka då vattnet går, då vet du. ;) Jag stod & hängde tvätt då mitt gick och det bara forsade ur mig och gick lixom inte att stoppa.

jag överdrev nog när jag skrev en halv dl. Men det var en mindre sjö i trosorna. Har kommit så en gång till. Inte riktigt lika mycket. Men tillräckligt för att man ska känna sig blöt i trosorna. Luktar som flytning, men har samma konsistens som vatten. Hemligt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 717
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Kan riskera att bli en rörig tråd, men det är för att det är rörigt just nu. Lite historik: Min vinthund fick urinträngningar och hade...
Svar
5
· Visningar
2 065
Senast: Lime
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 884

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka