Madeira i mars?

Mia_R

Trådstartare
En kompis är bjuden en vecka till Madeira och har frågat mig vad man gör där, men förutom deras fula vana att fånga småfåglar mha limsticka vet jag faktiskt inte mer om ön, vad gör man och vad finns att se i mars? Vad är det för väder och vad bör man inte missa? :cool: :confused:
 
En kompis är bjuden en vecka till Madeira och har frågat mig vad man gör där, men förutom deras fula vana att fånga småfåglar mha limsticka vet jag faktiskt inte mer om ön, vad gör man och vad finns att se i mars? Vad är det för väder och vad bör man inte missa? :cool: :confused:

åker dit i slutet på mars. Vi kommer åka på rundtur, matvandring och levadapromenader. Vädret är runt 18 grader, en del regn men det verkar mest handla om kortare skurar snarare än att det regnar hela dagar. Finns massor av rundturer och vandringar, de flesta hämtar en på hotellet, verkar svårt att ta sig runt till dom om man inte har hyrbil.
 
Jag var på Madeira i början av april för tre år sen (tror jag) och var faktiskt inte jätteimponerad. Regnet var rätt ruggigt till och från, mycket regn och rätt rått. Som varmast kunde jag gå i jeans och linne men det var korta stunder när solen sken. Men då hade jag förvisso precis innan bott i Madrid så kommer man från svenskt väder kanske man upplever det som skönare.

Vi bodde på ett fint hotell och hade hyrbil och körde runt mycket på ön och tittade samt gick på levadavandringar (ingenting för den höjdrädda). Det är en jättevacker grön ö verkligen men inget superspännande i mitt tycke, dessutom (återigen min väldigt subjektiva åsikt) så var maten rätt småtråkig.
 
Ok, de hyr lägenhet och jag vet inte var och de kommer ha tillgång till bil, men vädret låter ju rätt trist om det regnar mycket. Nåja, jag hoppas de får trevligt och slipper regn hela tiden.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 758
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 350
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 378
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 262

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp