Sv: Lyx som småbarnsförälder
*kl*
Vad är det för monsterungar ni har?
*Jag duschar i lugn ro genom att helt enkelt ha henne med in i duschen, hon sitter på golvet & leker med sina saker under tiden. Eller så har sambon henne.
*Jag har röjt hemmet på farliga & ömtåliga saker så hon kan härja fritt, lägger undan posten omedelbart men hon river inte den i småbitar.
*Kan dricka the i lugn & ro då hon roar sig jättebra själv & leker självständigt
* Borstar hästar medans hon sover middagslur & rider även ibland
* Godis & snask plockas fram när hon har somnat för natten så man slipper slagsmål över godisskålen.
* Jag kan läsa en bok ganska ifred, möjligen ett kapitel innan hon kommer för att ha lite uppmärksamhet.
* Engagerar henne i hushållet dvs tömma diskmaskinen, hämta tvätt ur tvättmaskinen så jag kan hänga upp den, dammsugar samt hon tvättar golvet med en egen liten trasa.
* Jag petar i trädgården med henne, hon får egna redskap så hjälps vi åt, vi mockar, blandar mat, vattnar hästarna osv.
* Hon är med ut till unghingsten & mockar hans box där han är inackoderad (kan inte ha honom hemma pga odräktigt sto)
* Handlar, fikar & umgås med vänner trots hon är med, är även iväg ensam på tjejmiddagar, kurser osv
* Rider träningar med hästen & rider ut i skogen
Jag gör massor trots jag är förälder
Självklart leker vi, läser böcker, gör rena barnsaker, föräldrarträffar & öppna förskolan osv Och jag sover har inte sovit en hel natt på 1½ år, det är först vid jullovet som hon började sova i stort sett hela nätter.
Dottern är 1½.