Lydnadstävling!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Brummselisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 772
B

Brummselisa

Om ca. 2 veckor bär det av till min och hjärtat mitt andra lydnadstävling, klass 1.:love: Även om det bara en en inofficiell så är jag grymt nervös, har aldrig varit på en tävling utanför klubben eller skolan förut:crazy:
Det som mest skrämmer mig är att jag inte har en aning om hur stor tävling det är och hur många hundar/människor det kommer vara där m.m.
Men har ni några tips som jag bör tänka på?:confused: Både när det gäller förberedelser innan tävlingen och när jag väl är där?
Börjar ju även skolan samma vecka och får egentligen inte ta med Lucky första veckan men borde kanske fråga om det inte går att fixa på något sett så jag får mer tid att träna? Tävlingen är på söndagen.

Tack för alla svar. /S&L

Sv: Lydnadstävling!

Tyvärr har jag inga tips, har aldrig tävlat själv (ännu)
jag blev bara nyfiken på var tävlingen är någonstans.

Lycka till och glöm inte att berätta hur det gick.

Tyvärr har jag inga tips, har aldrig tävlat själv (ännu)
jag blev bara nyfiken på var tävlingen är någonstans.

Lycka till och glöm inte att berätta hur det gick.

Tack:D
En inofficiell liten tävling i enbart lydnadsklass 1 (tror jag:crazy:) i Silverdalen..inte riktigt säker på vart det ligger då min kompis skulle dit och ställa och tvingar då med mig. Men runt Vimmerby skulle jag tro.
Är även inofficiell utställning för både renras och blandis (var för sig självklart), tycker den delen låter lite konstig men men är själv där för lydnaden så bryr mig inte så mycket..

Har själv alltid varit nervös när jag tävlat, även på hemmaplan.

Försök att fokusera på din hund och dig själv och tänk inte så mycke på dom andra. Lättare sagt än gjort kanske:)

Jag tittade aldrig på dom andras resultat före min egen start, då blev det inga krav på mig själv och nervositeten släppte lite.

Värm upp med hunden lite för dig själv, och försök tänka att det kommer att gå bra. Smittar av sig på din hund.

Lycka till!

Har själv alltid varit nervös när jag tävlat, även på hemmaplan.

Försök att fokusera på din hund och dig själv och tänk inte så mycke på dom andra. Lättare sagt än gjort kanske:)

Jag tittade aldrig på dom andras resultat före min egen start, då blev det inga krav på mig själv och nervositeten släppte lite.

Värm upp med hunden lite för dig själv, och försök tänka att det kommer att gå bra. Smittar av sig på din hund.

Lycka till!

Tusen tack:bow:
Jo precis det är lättare sagt än gjort. Vet bara hur det känns när en kompis ska tävla hur nervös man bara är då:crazy:
Så har man ju inga tävlingsnerver heller:eek::rofl:
Men ska försöka vara :cool:

åk inte dit för att tävla, utan för att träna. var glad och snäll mot din hund. hjälp denne så mycket som behövs även i ringen. de kommer inte kasta ut dig för att du berömmer, ens om du gör det mitt i momentet.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 858
Senast: Maniac123
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 869
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 656
Senast: Cambrie
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 023
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka