lydnad - vill veta mer!

B

Buppisen

Har verkligen fastnat för lydnadsträning. Eftersom jag är en målinriktad person skulle jag vilja veta mer om lydnadstävling. Någon som kan svara på lite frågor?

Vad ingår i de olika momenten i en lätt klass?
När får man tidigast starta? (alltså hundens ålder - jag har en 5 mån Goldenvalp)
Var hittar jag tävlingar? (bor i göteborg)

tack!

Sv: lydnad - vill veta mer!

Du hittar alla tävlingar och regler på Svenska Brukshundsklubben. www.sbk.nu

Det är antagligen detta du är ute efter: http://www.skk.se/pdf/regler/lydnad_ I_III_2007.pdf

Där står även regler om deltagande, åldrar osv. I tävlingskalenderna kan du söka reda på lämpliga tävlingar för er.

Annars rekommenderar jag dels att gå en kurs i tävlingslydnad hos brukshundsklubben. där får du guidning i de olika momenten samt veta lite mer om hur det funkar. Sen kan du köpa någon lydnadsbok av tex Inki Sjösten eller Nina Svartberg eller liknande. De brukar vara upplagda så att de följer momenten i de olika tävlingsklasserna.

Sv: lydnad - vill veta mer!

Tack! Ska kolla upp om det finns någon bok som man kan läsa i lugn och ro! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har lite funderingar på det här med hund. Mer och mer önskar jag att jag hade en hund i mitt liv, jag ströläser lite trådar här på...
Svar
16
· Visningar
1 601
Senast: Lingon
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 627
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 362
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka