Lycklig ny matte!

Q

Qira

Jaha, tänkte att det var på tiden att jag gav mig in här hos er. Har läst en massa tidigare bara men nu har min lilla underbara RR valp kommit och då vill man ju dela med sig av lyckan :D
lyra01.JPG

Hon har varit hos oss i 3 dagar nu men de enda bilderna som inte är suddiga är när hon sover - kameran hinner inte med när hon springer runt som ett yrväder.

Tänkte också passa på att fråga om det finns några med valpar i Uppsala? Skulle vara kul med lite lekkamrater innan valpkursen drar igång.

Världens gladaste matte ska nu ut och rasta bäbisen igen.

Sv: Lycklig ny matte!

Ja, hon är söt hon, när hon sover :devil:

Har haft hund i 15 år tidigare, men var sjävl så ung när hon var valp så jag kommer inte ihåg hur mycket bus de hittar på! Hon får glädjefnatt ibland och då gäller det bara att vara superlugn så att fingrarna inte ryker med.

Ja, det är en Rhodesian Ridgeback. Dock är hennes ridge för kort så hon är avelsspärrad. Fast lika söt ändå:love:

Ingen som hade valpar i Uppsala området? Eller tipps på hur vi ska leka av henne energin utan att hon börjar bitas? Tacksam för alla råd.

Nej men vad söt! Sådär brukar min valp också ligga och sova.

Ja, hon sover nästan alltid så att det ser ut som att nacken kommer att gå av...

Hon är tok busig av sig så jag skulle verkligen vilja ha lite tipps om vad man ska göra.
Aktiverar henne dels med lek, men ger henne godis att söka i gräset och har precis börjat med sitt. Hon kan ibland fatta att hon heter Lyra och tittar på mig när jag säger det (då får hon massa beröm såklart) och hon har idag visat tecken på att fatta vad "nej" betyder :)

Läser i alla hundböcker att de ska dels träffa valpar så att de får busa av sig lite men främst att det kan vara bra att träffa en lugn trygg tik som kan sätta henne på plats. Var hittar man dessa om man inte känner några med hund?? :confused:

Alla ni som hade busiga valpar hur gjorde ni? eller är det bara en normal fas som de går igenom...

Vill ju det bästa för min lilla tjej

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
5 250
Senast: Hermelin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 722
Senast: lizzie
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 854
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 657
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V