Lurade inte lurade?

Sv: Lurade inte lurade?

Jag hade börjat med en seriös diskussion med behandlande veterinär. Tror veterinären att det finns underlag för att gå vidare kan du höra med en advokat. Men tror veterinären att det är dödsdömt är det nog svårt att "få rätt".

Hin stog där 2 dygn blev rönkad sövd och vänd för att rönka beknett.
Bedövad på olika ställen i bennet, ulraljud m.m det är dyrt.
Varför skulle jag ljuga om en sån sak? :confused:

Har ni över huvud taget pratat med stället ni köpte hästen från? Var det en privatperson eller ett företag?

Fladde skrev:
Hin stog där 2 dygn blev rönkad sövd och vänd för att rönka beknett.
Bedövad på olika ställen i bennet, ulraljud m.m det är dyrt.
Varför skulle jag ljuga om en sån sak? :confused:

Tycker att det låter väldigt dyrt faktiskt ändå.

Varför blev hästen sövd i en undersökning????

Det första man ska göra om man vill reklamera är att kontakta säljaren OMEDELBART när ni upptäckt något fel, av det jag kan läsa ut verkar ni inte ha gjort detta utan dragit igång dessa behandlingar, så jag tror det ät helt kört för er del att reklamera hästen.

Man brukar inte få ut några pengar om man inte ägt hästen en viss tid, pga överlåtande av försäkring å jag har för mej att de inte haft hästen så länge.

Njee, rätt normalt enl. mig. Var på hältutredning i somras med min häst och det gick på 9700:-. Longeringsprov, böjprov, ledbedövning på 4 ställen, lugnande medel samt röntgen av vf-knä... Och tillsist behandling av knät, men själva den gick inte på så många hundralappar.

Så visst kan det landa på den summan - utan problem :crazy:

majja22 skrev:
Njee, rätt normalt enl. mig. Var på hältutredning i somras med min häst och det gick på 9700:-. Longeringsprov, böjprov, ledbedövning på 4 ställen, lugnande medel samt röntgen av vf-knä... Och tillsist behandling av knät, men själva den gick inte på så många hundralappar.

Så visst kan det landa på den summan - utan problem :crazy:

Jag har också behandlat och det är faktiskt preparatet som kostar en hel del, har behandlat och hältutrett en häst på en dyr klinik där hästen behandlades i båda kotor + hovled båda fram det gick på en sådär 12000:-

Och då tog vi tom av skorna båda fram

mycket_irriterad skrev:
Varför blev hästen sövd i en undersökning????

Det första man ska göra om man vill reklamera är att kontakta säljaren OMEDELBART när ni upptäckt något fel, av det jag kan läsa ut verkar ni inte ha gjort detta utan dragit igång dessa behandlingar, så jag tror det ät helt kört för er del att reklamera hästen.

Tycker också det är underligt att söva eftersom man idag kan röntga höft stående. :confused:

privatperson ja henne snackade jag med senast idag.

Jag vet inte men det är vad vetrinärena gjorde

Men du måste väl veta vad det gjorde med din häst eller har du ingen koll alls??

Vi hasar bestämt oss för att strycka ett strek över detta börja träna sätta igång hästen med förra ägarens hjälp åka till Djursjukhuset i mars och se.

Helt otroligt att man inte har koll på hur och vad hästen undersöks för.

Det står i papprena och vetrinären har förklara

Hoppas Missy blir bra iaf :)
*håller tummarna*

Hoppas jag med.

För i slutändan är det de som är det viktigaste:)

Liknande trådar

B
Hästvård För två månader sedan åkte jag med min varmblodstravare till en ganska stor hästklinik med kunniga veterinärer för att göra en...
Svar
9
· Visningar
4 123
Senast: Bergmutt
·
F
Hästvård Det är så här. Jag sålde min ponny i sommras och i agusti så köpte vi en stor häst självklart vetrnärbesiktiade vi de och den gick...
2
Svar
22
· Visningar
2 293
Senast: Fladde
·
F
Hästvård Usch är så orolig över min häst :crazy: Nåväl här kommer min lilla berättelse: Nu när det inte blev den bästamda hästen så började...
2
Svar
26
· Visningar
1 862
·
F
Träning Nu när det inte blev den bästamda hästen så började vi titta runt och fick hem massor av filmer på hopphästar. Vi provred massor men jag...
Svar
8
· Visningar
1 292
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama