Lurade inte lurade?

Sv: Lurade inte lurade?

Ok.
Men då undrar jag om det är karenstid när man tar över en försäkring?

Det trodde inte jag att det var.
Eftersom du tog över den fd ägarens försäkring så borde ju försäkringsbolaget ersatt även det första besöket förutom självrisken!?!

Nu blir jag ju helt förvirrad.. :confused:

okej jaja blir brar trött av denna affären får se hur de slutaqr

Jag vet inteihäller då vi inte bryt oss om det utan om hur det blir med hästen

Då borde ni inte ha fått någon karens på försäkringen, såvida ni inte lät det gå dagar emellan avslut/nyteckning....

Senast ändrad:

Nä samma försäkrinsumma som det står i mitt frra inlägg

Japp:(

Vad gör man inte för sinna älsklingar?

Men om det har blivit något fel eftersom ni fick betala hela summan av första besöket på 10 tusen kr så borde det väl ligga i ert intresse att ta reda på det?

Det skulle jag i alla fall göra. Det blir ju en hel del som ni i så fall ska få tillbaka. Då självrisken brukar ligga på 1800-2000 kr..

Det är väl en sak man ska bry sig om?
Sen så ska man självklart bry sig om hästen, inget säger att man inte kan bry sig om båda delarna..

Jag undrar fortfarande, kanske någon vet? Är det karens när man övertar en försäkring.? Jag har alltid nytecknat så jag vet inte.

Det kanske skiljer från bolag till bolag? Jag fick ingen karens på min sista försäkring trots att vi höjde beloppet...Men ett annat bolag hade karens då jag höjde försäkringen och tog dubbel vet.vård.

oj herregud, jag har inte sagt att man ska stirra sig blind på det!! det enda jag sagt om det är att jusristerna har det som en principiell gräns! inget annat!

Jag har Agria.
Vet inte det var ca 3 mån sen o vi har inte bryt oss om de

okej vi är nog inne på att anlita en kunig person

Då går ju skadeperioden ut snart och ni lär få betala en ny självrisk..

Klart det är värt att kolla upp varför det blev så.

Sen så såg jag i annan tråd att ni köpt hästen i Danmark.
Finns samma föräkringsbolag i Danmark som i Sverige..?

Nä men det är en "hästhandlare" som tagit hit den

När gjordes besiktningen/röntgen? Gjordes den i Danmark innan hästen kom till Sverige? Hur länge fanns hästen i Sverige innan ni köpte den?

Den är rönkad i danmark och sverge.
Den kom till sverge i april bkev till salu i juli jag köpte den i augusti

Liknande trådar

B
Hästvård För två månader sedan åkte jag med min varmblodstravare till en ganska stor hästklinik med kunniga veterinärer för att göra en...
Svar
9
· Visningar
4 123
Senast: Bergmutt
·
F
Hästvård Det är så här. Jag sålde min ponny i sommras och i agusti så köpte vi en stor häst självklart vetrnärbesiktiade vi de och den gick...
2
Svar
22
· Visningar
2 293
Senast: Fladde
·
F
Hästvård Usch är så orolig över min häst :crazy: Nåväl här kommer min lilla berättelse: Nu när det inte blev den bästamda hästen så började...
2
Svar
26
· Visningar
1 862
·
F
Träning Nu när det inte blev den bästamda hästen så började vi titta runt och fick hem massor av filmer på hopphästar. Vi provred massor men jag...
Svar
8
· Visningar
1 292
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama