Luftvägstrassel

Iddefixen

Trådstartare
Min hund verkar ha lite problem med sina luftvägar. Han kan inte skälla - det skär sig och det verkar göra ont. Han sitter och smaskar mycket, han hostar inte. Däremot låter det som om det sitter ngt i halsen och han vill ha upp det. Jag kan inte se något och han är pigg och glad och inte allmänpåverkad.

Vad ska jag göra?

Sv: Luftvägstrassel

min hund lät lite likadant och hostade ibland så han nästan spydde. Han har nån lindrig form av kennelhosta som man kan få trots vaccin

Han hostar ju inte - iaf inte än.
Jag fick för mig att någon liten flis av ex märgbenet han tuggat på kanske hamnat fel - han "klöker" lite då och då när han tuggat på det.

Svårt sånt här :confused:
man oroar ju sig till tusen!!!

Jag hade ringt veterinär. Nu är det helg också så bättre att ringa så man slipper åka dit på jourtid.
Du skriver ju han verkar ha ont, då är det ingen tvekan att ringa tycker jag.

Ta inte illa upp nu, men jag blir varje gång förvånad över sånna här trådar. Varför skriver man hit först och inte bara ringer och rådfrågar med en veterinär.
Jag kan förstå man frågar om man har stora problem som även vet går bet på, men annars förstår jag inte.

Jag ringde veterinär samtidigt - men det är hopplöst att komma fram till Blå Stjärnan. Men nu har jag fått tag på dem - och det gjorde en inte mkt klokare - mer än att jag fick en tid på tisdag.

Ont verkar han inte ha - mest irriterad och hes. Iofsg oviljan att skälla tyder ju på obehag....

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 047
Senast: Milosari
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 188
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar