Ludwig Vs Tenerife

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Stall Olitten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 947
S

Stall Olitten

Har nog minskat ner mina kandidarter till två. Ludwigs Champion och Tenerife VDL.

Vad vet ni om Tenerifes sperma kvalité, temperament, benställ etc jämfört med Ludwig? :) All fakta är uppskattad! PM:a gärna om ni inte vill skriva allt här.

Sv: Ludwig Vs Tenerife

Jag tog Tenerife för att förädla, vilket jag inte skulle göra med Ludde. Ludde skulle jag gärna lägga på mitt sto med mkt fbl. Ludde har fina ben, har inte sett några siffror på T. Har du sett några filmer på T? Det finns iaf ute på nätet, pm om du inte hittar:) Mitt gamla sto tog sig på första försöket med T.

Hej!

Mitt sto har ca 47% fbl så jag är inte rädd för lite massa på hingsten. Är det ngn som har sett några poäng på Tenerife?

Ska avkomman säljas så tror jag en LC avkomma är mer lättsåld än en Teneriffe, enbart av den anledningen att LC är mer känd i detta landet, ska du sälja utomlands är det nog tvärtom men det beror på stoets stam då såklart.

LC verkar ju vara en dubbeltalang med jämna höga betyg, dessutom har han en stam som troligtvis aldrig blir omodern. Jag hade valt honom av dessa två så länge det inte är risk att avkomman blir en pansarvagn.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 958
Senast: mamman
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 758
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 066
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 644

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat