Hellst

Trådstartare
Hej!

Jag är lite nyfiken på hundrasen löwchen, har sökt runt en hel del på nätet men hittar inte så mycket personliga erfarenheter. Finns det någon här som själv har haft eller träffat några små lejon? Är det en frisk ras?

Det jag söker är en hund modell mindre, som inte tackar nej till att testa på lite olika hundsporter, kurser och gå på långpromenader i skogen. Men som inte heller mår dåligt av lugnare perioder.

Jaktinstinkten ska vara låg, den ska vara enkel att ha lös och funka bra med andra hundar och djur samt barn.

Har förstått att det är en del pälsvård (?), jag är inte jätteförtjust i lejonklippningen och skulle hellre raka ner hunden helt.

Är helt enkelt ute efter en okomplicerad hund som får följa med familjen på det vi hittar på.

Skulle en löwchen trivas med detta?

Nu är det inte aktuellt med en till hund på ganska länge, men jag tycker det är roligt att utforska lite olika raser och få tips på andra som kan tänkas passa. :bow:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 925
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 807
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 129
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 434
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024