Lovisedalsritten 2009

P

perscar

Nu ligger proppen till Lovisedalsritten 2009 ute, www.rrkk.se (tävlingar).
Ligger den inte redan på Ridsportförbundets hemsida så blir den snart publicerad där med.

Även i år har vi maxat antalet anmälningar till 60, vi öppnar den 1/3 för anmälningar ... mer detaljer i proppen

:bow:

Välkomna!

Sv: Lovisedalsritten 2009

Gaaah! Yes yes yes! Finaly! :bump:
Går över till RRKK från VRK nu i år, ser fram emot årets första ritt (för oss) :D
//Louise & Honey, som planerar att debutera CR hos er i april ;)

Senast ändrad:

Kul och välkommen till RRKK.
Jag kommer att debutera med min travartjej på Lovisedalsritten, även här CR! Jag kommer att rida tillsammans med min kompis och hennes tinker för att jag skall hålla ett bra tempo = lite lugnare m a o! //Carina o Dixi

Vad kul! Fler travarekipage :bump:
Håller tummarna för lagom varmt i april, så att vi inte får värmeslag redan i början av året :angel: . Jag vill gärna hålla uppe tempot lite, men vad katten - bara vi är tillbaka innan tiden går ut och blir godkända :D

Hej igen,

Jenny o jag räknar med ett tempo på 10km/timme. Det är ett lagom tempo för min travartjej men lite högre för tinkern men han är å andra sidan mer rutinerad som distanshäst, jag tror det är fjärde säsongen för honom så de behöver hålla uppe tempot lite. Dixi är 1.70 + och han knappt 1.50 hög så han får kämpa på

Lördagen den 4 april kommer vi att ha en träningsritt ute på Ljusterö, cirka 20 km -2 timmarspass, avslutas med fika. Är du intresserad håll koll på RRKK.se under distans så kommer mer info där!

Tänkte oxå va me =)

Men eftersom d e första gången för oss skulle ja gärna vilja rida MED någon, skicka ett PM till mig om du e intresserad av o hjälpa mig o pållan genom banan :)

blir en CR, känns inte som nån "mening" att bara ta 2 mil eller va den andra e på :angel:

*kl*

Jaaa, inte så långt tills man kan anmäla sig nu. Hur går allt för alla, fler som tänker joina? :laugh:

Jag och Honey funderar på att ta PP 20km istället för CR 40km, pga vår sadel (ny) inte kommer förrän i mitten av mars eller lite innan och allt än så länge är is hos oss. Känns kanske bättre att ta 20km nu i april och rida på min.tiden (2 timmar) (eller så nära den som möjligt), och komma i mål med e pigg och glad häst som har en trevlig erfarenhet (är inte så förtjust i att åka...) än att riskera att komma i mål med en trött tjej som bara tycker att sista milen var sk*tjobbig :crazy: Vi har ju knappt travat ens sen januari - det går nästan ingenstanns. Bläh. Förlåt, nu blev det gnäll från Liten :o

knapplån

Fick just klart att jag kommer vara ledig när den går. Så nu ska mitt otränade stackars halvblod få tränas mot Lovisedalsritten också. Vi siktar nog bara på en prova på dock, vill inte att pållen ska bli överansträngd.

Hej
Har försökt få tag på ansvarig men utan lycka, har iofs bara provat en gång men är så sugen på att anmäla mig så jag måste veta nu!
Det jag undrar är om det är möjligt att anmäla sig till CR och sedan om man märker att hästen inte kommit upp i kondition tills tävlingsdagen, byta ner sig till en PP?
Nån som vet?

Jag har inget med lovisedalsritten att göra, men att byta klass brukar inte vara några problem alls i de flesta fall. Om det inte handlar om större klasser förstås.

Nu har jag anmält mej och min Shalle-Balle-Pålle till pp :) vi är ju inget distansekipage så vi tar den kortaste klassen :D Just... vi ska prova på :p

Försöker få med mej någon vän... vill inte rida själv :eek: Jag är expert på att komma vilse :angel:

Det finns ännu gott om plats för fler anmälningar på Lovisedalsritten.
Passa på att börja säsongen hos oss. Tävlingsplatsen är kanon med gott om parkeringsplats, bra klubbstuga med servering och vattentoaletter.
Banan är enkel så det är en bra nybörjartävling!

Nu är jag + 2st till från samma stall anmälda... :bump: Jag debuterar min fjolla, så jag är lite sådär lagomt nervig nu... :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Nu ligger proppen till Lovisedalsritten 2009 ute, www.rrkk.se (tävlingar).
Ligger den inte redan på Ridsportförbundets hemsida så blir den snart publicerad där med.

Även i år har vi maxat antalet anmälningar till 60, vi öppnar den 1/3 för anmälningar ... mer detaljer i proppen

Välkomna!

Anmälningstidens utgång är felaktigt angiven i proppen! Sista anmälningsdag skall vara den 30 mars 2009! Info kommer att läggas ut på rimboritten.se

Anmälningstidens utgång är felaktigt angiven i proppen! Sista anmälningsdag skall vara den 30 mars 2009! Info kommer att läggas ut på rimboritten.se

Om nåt börjar bli fel. Anmälningstiden utgår den 1 april, dvs på onsdagen. I tävlingsdatabasen, där du anmäler dig är det riktigt uppdaterat.

Om det är någon ensam stackare där ute som ska rida pp 20 km och vill ha sällskap av ett helt lokalsinneslöst ekipage som gör distanspremiär så hojta till!! :D
Dock så har jag bott med häst i trakterna och har ridit en hel del i närheten iaf... så kanske att jag känner ingen mej... eller inte... haha. blir spännande :)

*kl*

Har du en SNÄLL ponny eller häst och vill att den ska gå Lovisedals PP eller CR och själv inte har möjlighet att rida?
Finnes: 13-årig ryttare som rider bra (men är inte så stor och stark därav måste det vara en snäll häst som inte tuggar tag i bettet och drar) som gärna rider. Vi betalar förstås anmälningsavgiften.
Om du rider annan häst på samma ritt så kan han gärna rida med i samma gäng.

Skicka i så fall ett PM till mig så kan vi diskutera vidare!
/Addi

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 650
Senast: Lavinia
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 894
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 975
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka