Lovisedalsritten 2009

Sv: Lovisedalsritten 2009

Hej
Har försökt få tag på ansvarig men utan lycka, har iofs bara provat en gång men är så sugen på att anmäla mig så jag måste veta nu!
Det jag undrar är om det är möjligt att anmäla sig till CR och sedan om man märker att hästen inte kommit upp i kondition tills tävlingsdagen, byta ner sig till en PP?
Nån som vet?

Klart det går att byta klass om man märker att det inte funkar med den längre sträckan! Välkommen att anmäla dig om du inte gjort det redan :bow:

Hur är underlaget på banan? Hur mycket asfalterade bilvägar blir det? (ingen noga uträkning nu, bara lite uppskattningsvis ;))

Hur är underlaget på banan? Hur mycket asfalterade bilvägar blir det? (ingen noga uträkning nu, bara lite uppskattningsvis ;))

Det är nog inte mer än 20 meter asfalt (sväng från rakbanan till grusvägen mot Beateberg) resten är grus- eller sandväg.
Bra underlag om vi nu inte har oturen att det är tjällossning precis då.

Det är nog inte mer än 20 meter asfalt (sväng från rakbanan till grusvägen mot Beateberg) resten är grus- eller sandväg.
Bra underlag om vi nu inte har oturen att det är tjällossning precis då.

Toppen :bow:
Hästen har varit lite anti trafik, funderade på hur mycket vi behöver träna längs landsvägen :p . Men på grusvägar helgtid lär väl knappast tyngre lastbilar och bussar komma i alla fall :D

Galopp galopp galopp...längtar till våren :bump:

Hmmm, har en liten fråga bara... Jag anmälde mig för flera månader sen då det stod att det kunde göras, fast det var lite halvsvårt, men hoppas jag är anmäld :S Stod inget om anmälningar först vid den 1/3 innan ??? Har betalt in och allt, så vill inte att något ska gå fel ^^ Ska vara med på PP med mitt fullblod, medryttarhästen ^^

*kl*

Här är en gröngöling som funderar på att vara med?

Vad krävs egentligen för att få vara med? Jag är inte medlem i RRKK men i annan norrtälje-klubb och jag har lokallicens och grönt kort, dock har hästen ingen hästlicens...

*kl*

Här är en gröngöling som funderar på att vara med?

Vad krävs egentligen för att få vara med? Jag är inte medlem i RRKK men i annan norrtälje-klubb och jag har lokallicens och grönt kort, dock har hästen ingen hästlicens...

För 20km PP behövs Lokal licens och Grönt Kort. För 40km CR behövs även Gula Boken.
Så kom du :D

en till fråga, är ridslingorna uppmärkta utmed vägen eller är det enbart "karta och kompass" som gäller! :)

Ridslingorna är märkta med tydliga pilar och innan du startar så hålls en bangenomgång där man får veta hur markeringarna ser ut och annat som kan vara av intresse för ryttare och eventuell groom.
Du får även med dig en karta, men den är mest för säkerhets skull.

Locka med dig några fler att vara med på ritten så kommer ni att ha ännu roligare tillsammans! Det är jättekul att rida distans och hästarna brukar också tycka det är kul att få komma ut på långritt!

*kl*

Vilken tur att jag gick in på distansforumet så att jag inte missade att anmäla till Lovisedalsritten.
Den var så HIMLA fin att rida förra året så den vill jag rida i år igen! Skyndar mig fort till anmälningssidan!!:bump::bump:

Nu när anmälningstiden har gått ut så är det 30 anmälda i klass 1 och 12 i klass 2.
Banbeskrivning m m kommer löpande läggas ut på hemsidan. Gå in på www.rimboritten.se och titta...

Jag anmälde mig aldrig, alldeles för dyrt för min plånbok... Jag får ge mig ut på en egen långritt istället ;)

Nej vad tråkigt för dig! :cry:
Det är tusen gånger roligare att rida på en tävling det är ju en helt annan stämning där än när man rider runt själv.

Någon som vet hur bansträckningen är? Vi kommer att rida på två hästar som ej är skodda bak. Båda går bra att rida utan skor på normalt underlag, men man vet ju inte hur de reagerar på 4 mil på storgrusiga vägar. Hur är underlaget runt banan?

Eftersom det är så tidigt på våren så vågar vi inte dra banan inne i skogen där det kan vara blött, så i princip hela ritten går på grus- och sandvägar. Jag tror inte det ska vara några större problem med hästar som är oskodda bak - det är nog antingen slätt och hårt eller sandigt och mjukt på de flesta ställen.

Såg att startlistorna var ute nu, och ryttarmeddelandet, men fann inga tider i det meddelandet? Men det kommer kanske per mejl om nån dag!
Hoppas vi får fint väder som i helgen!

Hmmm...De tider som är viktiga först och främst är när besiktningen börjar och därefter tiden för obligatorisk bangenomgång. De står i ryttarmeddelandet. Sedan är jag ganska säker på att starttiden för de olika grupperna står i startlistan också. Ta dig en titt igen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 650
Senast: Lavinia
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 894
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 975
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka