Lovisedalsritten 2009

Sv: Lovisedalsritten 2009

vilka tider efterlyser ni?
Jag hittar Sekretariatets öppning, Förbes.tiden, Bangenomgång, Första starterna för resp. klass i ryttarmedd. Enskilda starttider i startlistan.

Jag är "reggad" på startlistan för fel ridklubb. Har bytt från Vallentuna RK till Roslagens R&KK, men står som Vallentuna RK i listan. Hur göra?

vilka tider efterlyser ni?
Jag hittar Sekretariatets öppning, Förbes.tiden, Bangenomgång, Första starterna för resp. klass i ryttarmedd. Enskilda starttider i startlistan.

Men? :confused: Vart hittar du allt d här? Ja måste ju va totalblind :angel:

:(Jamen gud så trög jag känner mej , :grin:
Klar man måste klicka på ordet Lovisdalsritten,,,,,, sorry;)

På RRKK:s hemsida. Tävlingar -> Lovisedalsritten - Ryttarmeddelande - Starlista/Resultat. Läser bara igenom meddelandet ;)

:rofl: vi får skylla på att vi så här i påsktider har lite av en ägghjärna....:grin:

Hej, säg till när du startanmäler dig. Anledningen är att ändringen inte är registrerad i TDB (ridsportförbundet). Det kan tänkas att du själv måste ändra klubb-behörighet i TDB.

Okays :bow:
Tänkte bara eftersom jag betalt startavgiften för RRKK (= 50kr mindre), kanske blir problem om jag då startar under fel klubb?

*kl*

Så..hur gick det för alla? :laugh:

Jag = nervvrak, Honey = krutdunk... Mindre bra kombination dagen till ära :crazy:
Tack till nr. 57, 58 och 63, som red med mig de första kilometrarna :bow:
Vi tog oss runt på 3h och 10min, varav jag nog promenerade mellan 5-9km. Pållan och jag varvade skritt med lite rask trav, Honey skulle bocka varenda gång vi skulle trava och var fortfarande helt hyper när vi efter om och men kom i mål... Vi tar revanch i sommar :idea: :angel: (förhoppningsvis...kanske...hm...)
Eloge också till arrangörer, funktionärer och alla andra :bow:

//Liten hare och Honey dynamit :rofl:

Jag skickar oxå en stor eloge också till arrangörer, funktionärer och alla andra!! En trevlig ritt med trevligt ridskällskap. Men vädergudarna spelade oss ett lite spratt:grin:. Vi höll ett bra tempo och blev godkända.
Jag är så glad att jag red.:banana: Är nu skönt trött och nervarvad.

Ett stort tack till Persian :bow::bow: för priset till äldsta häst som blev godkänd. Som gick till min :love::love: 24 åring!! Ett helt år med tidingen *istans *yttaren, så nu blir det att lära hästen läsa:D men jag tror jag läser och informerar honom med mina hjälper istället;)

Nästa ritt blir kanske Uppsalaritten.

Återkommer alltid till Roslagens tävlingar. Alltid bra organiserat. Tycker dock att de kunde ha beställt bättre väder ute på banan. I vetgrinden sa veterinären att solen alltid skiner.... haha

Båda mina pojkar godkända. :laugh:

Hoppas det kommer in massa bilder från ritten!!! Alltid kul att titta på!!

*kl*

Så..hur gick det för alla? :laugh:

Jag = nervvrak, Honey = krutdunk... Mindre bra kombination dagen till ära :crazy:
Tack till nr. 57, 58 och 63, som red med mig de första kilometrarna :bow:
Vi tog oss runt på 3h och 10min, varav jag nog promenerade mellan 5-9km. Pållan och jag varvade skritt med lite rask trav, Honey skulle bocka varenda gång vi skulle trava och var fortfarande helt hyper när vi efter om och men kom i mål... Vi tar revanch i sommar :idea: :angel: (förhoppningsvis...kanske...hm...)
Eloge också till arrangörer, funktionärer och alla andra :bow:

//Liten hare och Honey dynamit :rofl:

Jag är jättenöjd och glad med Dixi's prestation. Hon är bara för underbar för att inte tala om pulsen 48 (i förbesiktningen) -44-40 (i slutbesiktningen). Vi kom fram till att vi höll ungefär 11.11 km i timmen vilket var bättre än det jag räknat med men ändå inte för fort för Lorden (tinkern) som oxå hängde med och blev godkänd. Vi hade ursprungligen tänkt oss 10 km i timman. Första milen red vi på 40 minuter och tredje milen på 46 minuter. Sen tog vi det lugnare andra milen båda rundorna men där tillät ju inte terrängen snabblöpning hela vägen!

Ett stort tack till Addi som tog fram banan och kartan samt till Elin/Anna som markerade banan (och avmarkerade!). Trevlig, lättriden bana! Inte har jag tänkt mig att grustaget på Lovisedal är så stort!

Det är intressant att se hur saker och ting fungerar när man är ryttare, om det fungerar som man tänkt sig?! Jag märkte då inget som ryttare, jag tyckte att det fungerade bra! Tack till Börje/Karin och alla funktionärer!

Jag får väl ta på mig vädret, det var nog mitt "fel" eftersom jag red och inte var funktionär/tävlingsledare. Till Rimboritten är jag tillbaka som tävlingsledare.

Tack alla ni som deltog i ritten!

En mycket trevlig ritt och inte minst spännande när snö och hagelstormarna drog över oss! Mitt fogliga lamm förvandlades till ett litet monster som tog en sväng ner i ett dike och skallade mig rejält. 40 km var bara en aptitretare för honom så nu är det dags för en 80 km på Uppsalaritten.

En eloge till alla som gjorde ritten möjlig, många som fick stå och hacka tänder i kylan.

Nu ligger resultaten ute på Rimborittens hemsida. Har inte hunnit lägga in länk från RRKK:s tävlingssida men det kommer imorgon.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 650
Senast: Lavinia
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 894
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 975
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka