Lösskinn..

T

Tofflan

Märkte för ca en vecka sen att min hund har fått otroligt mycket sk. lösskinn!
Han är 2,5 år köpte honom när han var ca 1,5 år och han har fått halvdåligt foder hela uppväxten. Han var i ganska bra hull när vi köpte honom men hade inte så mycket muskler. Bytte till Nutra nuggets för lite mer är ett halvår sen, har även börjat motionera honom mycket och han har fått en massa muskler.

Det låter väl rimligt på att det är därför han har fått så mycket lösskinn men det är verkligen mycket! Man kan lätt dra upp det 15 cm på ryggen och 5 cm på huvudet :crazy:

Är det verkligen normalt? :confused:

Sv: Lösskinn..

det vet jag inte, men jag kan dra upp minst lika mycket, speciellt på labben. schäfern är lite "torrare".

Jag anser att det är ärftligt :D Inget man kan påverka alltså!! Mina har mycket lösskinn. När de ligger på sidan så väller det ut över golvet från deras ryggar och de är inte tjocka eller så.

Jag tycker också att det tar ett tag innan de får allt lösskinn. Helt rimligt att han fått det först nu alltså. Min äldre tik fick det när hon var drygt 3 år. Min yngre hund kommer nog att få MYCKET runt hals och framdel, men hon är fortfarande unghund, men jag ser att det är på G...

*fniss* när L fick sin första spruta hos vet sa han "du kommer nog växa i din kostym", men han lyckades bara nästan, sedan töjde han ut den.

Okej skönt att höra att han inte är ensam om det :)

Haha ja så blir det när han ligger på golvet också, det ser himla roligt ut :D
Det kan nog vara ärftligt men jag vet tyvärr inget om hans föräldrar..
Det var ganska skumt tycker jag att jag inte har märkt nåt tidigare utan en dag var det bara där! Men det har nog blivit mer och mer gradvis så har jag inte märkt nåt förrän nu när det har blivit supermycket.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 604
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 842
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?