Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Jag hoppar in på ett hörn här med (som kan bidra med Philippe Karl-filmer plus lite Long Reining ;) ). Jag och min sambo vill givetvis vara med på en träff i Östergötlandsområdet. :)

Ja, jag svarade ju lite i ert ställe, kan man väl säga:o. Glömde fråga er idag om ni ville hänga med, i annat fall gade jag väl fått fråga om jag kunnat låna filmerna:o.

Vilket datum passar alla? För mig skulle det passa väldigt bra första veckan i januari, och då vilken dag som helst (är ledig hela veckan).

jag kan (lättast) de två första helgerna!

Nu tycker jag att ni är orättvisa, så långt norrut är jobbigt!
Jag röstar för en sydträff!! :bump:

Räknas småland som syd?
Jag har ridhus, och håller gärna ien träff, om några är intresserade.

Kanske första helgen i januari då, passar det alla? Jag ska slänga iväg en inbjudan till de jag känner till här runtikring.

*kl*

Träffen i Övik, vilken tid? Hela dagen eller kvällstid bara?

Jag dyker självfallet upp, vid bra väder tar jag med kameran också :D

Jag bor i östergötland och har tillgång till gästrum och stor lokal. Någon som är intresserad av filmtittande och diskussion?

Är man välkommen även om man bara är AR-inspirerad?

Jag har bokat in hela dagen! Om åtminstone lusidor, evis och jag tar med hästar och vi ska hinna titta på film och rida och diskutera så kan det ju ta ett tag. Men det beror ju på vad ni andra tycker?

Kameran tycker jag att du ska ta med oavsett väder! Jag har bara ridhus, ingen utomhusbana.

Lotus - såklart att du kan bestämma sen om du vill komma!

Ohoj jag är ruskigt intresserad av att hänga med på öviks träffen. Har även en häst att släpa med mig...
Vill gärna veta tid och plats så kommer jag dit =)

Åh, jag läste inte så noga så såg inte att det skulle komma hästar också. Då kommer självfallet kameran med oberoende på väder! :)

Ja jag utgick från att det blir en heldag. :D Men ska vi säga någon speciell tid på förmiddagen? Och så var dte käket - jag tycker knytkalas låter ok, men vi måste kanske organisera det hela? Får jag låna en hage eller en box? :)

Filma OCH fotning :eek:
Hjälp, då kanske jag måste rota reda på typ...ridbyxor? :angel:
Men filmning vore jättekul! Var flera år sedan sist jag såg mej själv rida på film :rofl:

Skulle så himla gärna vilja ta med mej även lill-hingsten, även fast han inte jobbas något direkt så, så vore det nyttigt med miljöträningen för honom... Om inte annat kan vi ju diskutera unghäst-träning!!! Får se om jag kan låna inackorderingens transport, OM jag kan det - är det okej att jag kommer med en hingst till er också? Han är bra på staket men jag misstänker att han kan vara lite skrikig och showig, han har inte så bra rutin på det där med att vara på samma ställe som (häst)brudar ännu.

Hoskeblaffa - Ja kom!!!

Jag hoppas på att få med mej åtminstone en annan typ fd Bukefalist.

Självklart!

Vad har folk för önskemål? Det finns möjlighet att stalla upp häst om någon är sugen på att rida, kanske kan vi inspirera varandra? Jag skulle tycka det var toppen att få lite tips kring ridningen, och kan låna ut min valack om någon är ridsugen. Dock har jag inget ridhus, så det bör lämpligast vara dagtid om vi ska synas ;)

Knytis? Filmer har vi väl i princip bestämt. De som vill sova över får gärna göra det.

Åh, är det du som har den där jättevackra bruksnordisen som syntes på lucia-showen..? :love:

Jag har 4 små gästhagar och om min lilla häst är så pass frisk att jag kan kasta ut henne till de andra (vilket jag tror, medecineringen ska vara slut då) så finns det 4 boxar, annars 3.

evis: Såklart att lillhingsten får komma hit. Vi har överlevt både skogstomtens och ramadas hingstar här så det ska nog gå bra med din också. Vi kan väl låsa in honom i en box om det är risk att han rymmer, jag vill inte ha några korsningsföl ;)

Vilka är det nu som tar med hästar?

evis: 1-2 st?
lusidor: 1-2 st?
hoskeblaffa: 1 häst
Anna: 2 hästar

Och utan häst

mnementh
vilse
galoppiruett
Tacitus
evis kompis?
ev. Lotus7

Någon mer?

Angående maten så kan väl alla ta med lite rester från julborden :idea: Eller ska vi organisera på nåt bättre sätt?

Vad sägs om att träffas kl 10, eller är det för tidigt för umeå-borna? På min hemsida finns vägbeskrivning: Skule Ridhus

Då kanske vi kan åka tillsammans om vi ska vara i Motala? Visst bor du i Skärblacka/Vånga? Det gör ju jag med:)

Självklart!

Vad har folk för önskemål? Det finns möjlighet att stalla upp häst om någon är sugen på att rida, kanske kan vi inspirera varandra? Jag skulle tycka det var toppen att få lite tips kring ridningen, och kan låna ut min valack om någon är ridsugen. Dock har jag inget ridhus, så det bör lämpligast vara dagtid om vi ska synas ;)

Knytis? Filmer har vi väl i princip bestämt. De som vill sova över får gärna göra det.

Vet inte om jag tar med mig pållen, beror lite på väder också. Finns det någon ridbana, och hur är det med underlag om man väljer att ta med hästen för att rida?

Hur som helst tycker jag det är jättekul att titta på andra och ger tips om jag kan:)

Ska vi säga första helgen i januari då? Lördag eller söndag? Tid?

Enklast kanske är att mejla varandra om fortsättning, eller?

jag skulle kunna tänka mig att dyka upp på ngn "mitt-träff" :) jag är nybörjare på det här området men jag kanske får komma ändå :o

Angående maten så kan väl alla ta med lite rester från julborden :idea: Eller ska vi organisera på nåt bättre sätt?

Vad sägs om att träffas kl 10, eller är det för tidigt för umeå-borna? På min hemsida finns vägbeskrivning: Skule Ridhus
Räcler nog om var och en tar med vad de vill ha. Jag är t.ex. inte så stor i maten och antagligen less på julmat vid det laget så jag nöjer mig nog med att ta med massa fika :p

Tråkmåns, det är ju mycket mysigare med knytkalas än matsäck...

Men en massa fika kan vi andra säkert tänka oss att äta upp, så kan nån annan ta med mat :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 354
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 872
Senast: ameo
·
Hästhantering Vet att vissa här har följt alla (skräck)historier om min häst genom åren och, well, här kommer en till. Och ja, det är som vanligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 948
Senast: Cornelius
·
C
Ridning Jag tycker mig se, väldigt många sidospår i alla diskussioner. I vissa dryftas ridningen enligt de gamla ridmästarna. Är det...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 173
Senast: Sonila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25