Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Jag bor i östergötland och har tillgång till gästrum och stor lokal. Någon som är intresserad av filmtittande och diskussion?

Long reins vill jag se;)

Ett datum i januari låter bra! Gärna senare halvan!

Då tycker jag att vi bokar in en Öviks-träff den 27e hemma hos mig! (och så hoppas vi att min sjuka häst är hemma då...)

Jag har förresten en videokamera om vi vill filma lite under dagen och analysera :idea:

Hur gör vi med mat? Knytkalas, eller ska jag ställa sambon vid spisen?

Knytis låter väl bra! Men jag vet ju att han passar vid spisen!:rofl: Det blir gott menar jag!

Kom på att jag har en del anatomiböcker..

Tror inte det, ska mycket till innan jag orkar vara iväg på något med sonen i famnen någon längre stund och konsentrera mig på något sådant där. För övrigt vet jag nte ens om vi är henna över mellandagarna ;)

Tror inte det, ska mycket till innan jag orkar vara iväg på något med sonen i famnen någon längre stund och konsentrera mig på något sådant där.
Jaså, brås han på far sin så att han redan klättrar på väggarna och drar fram som en smärre orkan? ;)

Jag är också jätte gärna med om jag får :o.

Kommer vara i Ö-vik i mellandagarna då min svärföräldrar bor där, så den 27:e skulle passa mig perfekt.
Måste dock reservera mig då även min häst är sjuk, en förkyllning som har hållit i sig i snart 5v. Han är pigg och glad men hostar fortfarande lite då och då. Ska prata med vet. igen imorgon. Vill ju inte lämna honom om han inte är frisk, då stannar jag kvar här i S-vall och kommer inte upp till Ö-vik, kommer bara vara orolig då, som den hönsmamma man är.
Men förhoppningsvis så är han frisk innan dess och då vill jag jätte gärna delta.

Har ingen film men en massa böcker och även en hel del ridbilder och givetvis blir det utan häst, för han kommer inte vara igångsatt tills dess.

Ska vi inte ta och kalla det "fattig-götland" med avseende på mängden AR folk:p
Vi ses väl ändå i februari? Ska vi inte försöka få folk till träningen då?
Vet ifs inte om det finns bra samlingslokaler med möjlighet till filmvisning där.
/T

beror lite på vart i Ö-götland det är, en bit kan man ju åka, men inte hur långt som helst tyvärr:(
*avis på norrlänningarna som får ihop en träff så snabbt*

Vinja: 26-27 Jan har vi besök av kanontränare här i Laxå (får man nämna namn?), så då är det ju dumt att ha annat AR-arrangemang vid sidan av.

Men vad sägs om 19-20 Januari nånstans här i Örebro? Så får vi se om det blir rent teori med film o så eller om vi kan få ihop lite hästar också:)

Såklart du får, alla som vill är välkomna! Ta inte med några förkylningsbaciller bara... ;)

Haha, det kan vi kalla det. Men jag är bortrest från februari-juli :(

Migo: Jag bor nära Motala, inte så långt från örebro ;)

Vinja: 26-27 Jan har vi besök av kanontränare här i Laxå (får man nämna namn?), så då är det ju dumt att ha annat AR-arrangemang vid sidan av.

Men vad sägs om 19-20 Januari nånstans här i Örebro? Så får vi se om det blir rent teori med film o så eller om vi kan få ihop lite hästar också:)

Jag kan 19-20e helgen eller om det passar bättre att skjuta på det till februari!

Kommer inte åka till Laxå, måste prioritera och då blir det Laxå besöket 8-9 mars istället!Tråkigt men sant, skulle vilja gå på båda!

Ska vi inte ta och kalla det "fattig-götland" med avseende på mängden AR folk:p
Vi ses väl ändå i februari? Ska vi inte försöka få folk till träningen då?
Vet ifs inte om det finns bra samlingslokaler med möjlighet till filmvisning där.
/T

Visst ses vi i februari:D Men nej, det finns tyvärr inte möjlighet till filmvisning nu vintertid, om vi ska vara hos mig (det är ju inte riktigt 100, men ser ut som så i dagsläget). Men tid och plats för intressanta diskussioner finns det iaf:)

Jag bor i östergötland och har tillgång till gästrum och stor lokal. Någon som är intresserad av filmtittande och diskussion?

Jag är intresserad:) Om det inte blir allt för långt att åka, men till dig har jag för mig att jag inte har så långt?

Kan tänka mig att jag kan få med mig 2 till härifrån, så då är vi iaf 4 st:). Och om jag inte minns helt fel så tränar vi alla för samma tränare;)

Kan bidra med några böcker. De andra 2 som jag kan tänka mig hänger på vet jag har lite filmer, ex Phillipe Karl, Long reining mm. Om det skulle vara av intresse? Vad har du?

Phillipe Karl skulle jag tycka var jätteintressant att se!

Motala är ju inte alls långt bort, jag kör gärna och har plats för 3 eller 4 till i bilen!

Nu ska jag åka och hämta HEM min lilla häst :love: :love: :love:
Ingen feber idag heller. Tack för alla tum-hållningar!

Det innebär att vi kan spika den 27e. Ska vi göra lite mer reklam härikring (utanför Bukefalos) eller ska vi nöja oss med vi som hänger här?

Och är det NÅGON som kan skrapa fram någon film? Det vore ju skoj att inleda med att titta på någon inspirerande film! (och sen gå ut och göra likadant själva :angel: )

Perfekt! Jag har bara Hempflings video. Philippe karl och Long reining skulle vara jättekul. Jag bor 4 mil väster om Linköping, om det säger dig något? 8 mil till norrköping.

Migo: Härligt! När passar det er? Jag är fri från 1-30 januari.

Har precis pratat med vet. nu på morgonen. Då min häst fortfarande hostar lite och har lite bukandning (ansträngd) så ska han nu äta Ventipulmin i 10 dagar 2ggr om dagen. Det betyder att jag nog inte kommer upp till Ö-vik, men vem vet han kanske blir jätte bra jätte fort *håller tummarna*.
Jag är lite petig med min älskling och ger han gärna medicin och liknande själv och de andra tjejerna i stallet är bortresta över julen men en kommer hem den 26:e. Hon är min ängel :love: och jag vet att hon tar hand om min häst som sin egen om jag vill åka till Ö-vik några dagar.

Så jag säger så här:
Jag kommer inte men om det skulle ske ett mirakel och jag känner att han är så pass frisk att jag törs åka bort utan att vara orolig för ev. biverkningar etc. så hör jag av mig och kanske kan få komma med kort varsel?

Jag hoppar in på ett hörn här med (som kan bidra med Philippe Karl-filmer plus lite Long Reining ;) ). Jag och min sambo vill givetvis vara med på en träff i Östergötlandsområdet. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 354
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 872
Senast: ameo
·
Hästhantering Vet att vissa här har följt alla (skräck)historier om min häst genom åren och, well, här kommer en till. Och ja, det är som vanligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 948
Senast: Cornelius
·
C
Ridning Jag tycker mig se, väldigt många sidospår i alla diskussioner. I vissa dryftas ridningen enligt de gamla ridmästarna. Är det...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 173
Senast: Sonila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25