Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Lösryckta planer på klassiska/akademiska lustfyllda diskussionsträffar

Räknas småland som syd?
Jag har ridhus, och håller gärna ien träff, om några är intresserade.

Räknas helt klart! Har inga problem att packa med mig hästen och åka några mil.

Första helgen i januari, låter det bra? Vilken dag passar dig bäst?

OT
Vi har föresten setts på en kurs tidigare. Våra hästar hade boxarna brevid varandra och blev förälskade:D Om du minns? Jag har en stor kallblodstravarvalack, som ibland tror att han har kulorna kvar:smirk:

haha, vad världen är liten ibland, hur går det med din kille?

Jag kan absolut första helgen i Jan! Har inget inplanerat än så dag kan nån med mer begränsat schema få bestämma:)

Hur många är det som är intresserade att komma på "träff" i Motala nu då? Nån som vill åka med från Örebrohållet?:)

5'e januari rider jag handikapplektion med Timsan på ridskolan

och

6'e januari fyller jag år

så jag har nog lite tjockt tyvärr... :o

Och januari, vilken dag som helst ska jag opereras för gråstarr. Så jag har lite svårt att säga ngt datum...

Vilka är det om vill komma? Följ på listan!

Amk

Vi har en gräsridbana som är okej om det är fruset/torrt, annars har vi ytterligare e stor gräsyta som duger. Men det är inget superunderlag... men jag travar och skrittar i princip bara, så det är helt okej.

(Mellansverigeträff) Vilka är det om vill komma? Följ på listan!

Amk
Migo

Måste fundera lite till om jag ev ska ta med pållen och rida lite, får jag återkomma ang det?

Underlaget verkar ok för mig som också mest skrittar och travar. Tänkte bara om det var väldigt knögligt, men det verkar inte vara någon fara då?

Amk
Migo
Marion

Har även pratat med Heli, som vill hänga på:). Ska meddela henne en exakt dag och tid när vi vet.

För min del spelar det ingen roll vilken dag det är. Någon som inte kan någon av dagarna?

Amk
Migo
Marion
Tessiem
nephthys + sambo

Ö-vik:

Lusidor o Lasseman är uppskrivna.
AnnA, finns plats för en till om vi har lust att ta med en till oriden en?

Kan vara intressant att diskutera vad en häst har för svagheter/styrkor redan innan man börjar träna dressyrövningar..! Kan longera, prova och känna på fyraåringen. Men som sagt, bara Lasse är helt bokad.

Jo då, jag har som sagt plats för 8 extra hästar (ännu fler om några kan dela hage) och än så länge är det bara du, evis och hoskeblaffa som kommer med häst, så det finns gott om plats!

Jag har förresten hittat en film också! Den låg i min dvd-spelare, kvarglömd sen min tränare var här i somras... Ni märker hur ofta jag tittar på film :rofl: "Hohe Schule mit der Doppellonge" heter den och jag tror att det är med Philippe Karl?

knappstöld

Här gick det undan!
Det blir lite tajt för mig men jag hänger gärna på nästa gång.
Jag kan även bidra med utrymme vid kommande träffar.
Jag ska försöka boka in ridtid hos en duktig tjej i Enköping som haft en utdömd häst(hemligt va :))...min har ju varit skadad mer än 5 mån så jag känner att hon kan hjälpa oss med rehabiliteringen bäst just nu.

Apropå annan litteratur än just akademisk så har jag Ridhandboken 1 och 2 på svenska samt Müselers ridlära:love:. Philippe Karls Long Reining osv...jag har även en VHS med Philippe Karl...

ö-vik:

Åh, jag skulle så jätte gärna vilja vara med.. men jag är hemma i södra sverige över jul och nyår.. :(

men om det blir någon mer träff (vilket jag hoppas!) så vill jag boka in mig och min lille häst.. tyvärr har jag inte så mycket i bild/bok/film form.. men nästa träff kommer jag helt klart, om jag får!

ja om det här blir lyckat så hoppas jag att det kan bli uppföljare framöver :)

Det är inte väldigt knöggligt, utan ganska jämnt.

Jag kan båda dagarna.

Du får hälsa Enköpingstjejen från mig, hon är kollega till min mamma :angel: Vore himla kul att höra "utvärdering" sen. Kommer hon till dig eller åker du till henne?

Vi åker isf.
Men just nu är det nåt som går i stallet, min har tack o lov klarat sig ännu...peppar peppar...men vi får inte åka iväg förrän vi fått reda på vad det är.

ja men absolut! bor i blacka så det vore toppen..

Men då samåker vi naturligtvis:). Det är ju 2 till som ska åka från Vånga/Finspång, så då blir vi 4 i bilen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 354
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 872
Senast: ameo
·
Hästhantering Vet att vissa här har följt alla (skräck)historier om min häst genom åren och, well, här kommer en till. Och ja, det är som vanligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 948
Senast: Cornelius
·
C
Ridning Jag tycker mig se, väldigt många sidospår i alla diskussioner. I vissa dryftas ridningen enligt de gamla ridmästarna. Är det...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 173
Senast: Sonila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV