löshoppning

Sv: löshoppning

Mitt vblsto har hoppat oxer på 110 som mest, men brukar hoppa lite lägre så hon får självförtroende, in rätt teknik o för att undervika skador. Hon tycker själv det e lite läskigt när det e högre.:angel: :bow:
Men hon river sällan o snart ska jag köpa hoppsadel.
Hoppade i dressyrsadel förra veckan, såg inte klokt ut, även om det bara var 30 cm högt:eek: :o :rofl:

mitt lilla connemarasto på 143 har jag löshoppat en massa och hon har hoppat en oxer som var 150 hög o 100 cm lång lätt som en plätt, men hon e en riktig liten hoppkanon som fick 10 på teknik och förmåga på treårstest.

Min stora häst som är 4år har jag också löshoppat lite men inte lika mkt, hon har hoppat 130- 140 som högst utan problem.

Bild på stora hästen:)

lshoppar5.jpg

Min hoppar 1.40 ungefär , är en connemaraponny på 1.46 och är triangelmärkt (kroniskt halt på 4 ben)
*Duckar för hatfulla blickar och synpunkter*

MEN , när jag precis fått honom bokstavligt talat tvingade en tjej mej att löshoppa honom 1.60 .. :crazy:

Jaja lika bra att berätta så att ingen missförstår ..
Han är kroniskt halt , det visas bara vid böjprov eller om han får vila . Vet. säjer att han SKA hålla igång för blir han stel så ..
Men iaf , vi löshoppade honom ca 1.10 också satte vi upp ett hinder utan underbom på 1.40 för att han skulle "krypa" till andra sidan - men han galopperar glatt mot hindret och hoppar . Efter det hoppar han inte lägre vid löshopp , då river han bara .

Vet ej hur högt 130-140 ca;
SP_A2468.jpg

har loshoppat min halvblods klle på 1:45 och hoppar 130-135 på träningar ibland :d

Ja , om man tittar på var han har bakfötterna så ser man att han är lite längre ifrån än det ser ut . Men han är föredetta tävlingshäst , så han har lärt sej att klara sej ur "kniviga" situationer :p

Min Arab valack Har hoppat 1,50 men det var när han hoppade över Boxdörren:P

min f.d ridlärares häst har vi löshoppat 1,40 med, men han har klarat upp till 1,60.

Har som högst hoppat 130 och hon är en travare på 150.

Har löshoppat mitt 6åriga halvblod med hoppstam (e. Landlord u. Raclette ue.Ramiro) som högst 130-140cm. Det hoppade han med lätthet såg inte ens ut som om han tog i men med mig på ryggen har vi bara kommit över enstaka hinder på 110, sen vågar inte matte hoppa högre då han skuter rygg så in i h*lvete :crazy: ;)

Jag löshoppade min tjockis idag, det gick jätte bra! Hoppade studs så det blev inte högre än 80 cm, men han har löshoppat 120 cm förrut!

Jag löshoppade min ponny för första gången i lördags. Vi kom upp till 120 cm. Dock var detta ej någon "höjdhoppning"!

Skulle bara vara kul och veta hur högt alla löshoppar sina hästar..:)

min pyttec-ponny slog rekord & hoppade 130cm men marginal i somras. :) så stolt över henne. hon tkr att löshoppa är en av de roligaste sakerna som finns. :love:

Min har bara hoppat 110 än så länge. Har ett vbl sto. Men i och med att hon inte är löshoppat så mkt o har en speciell teknik, även om hon sällan river, men tycker det e lite läskigt, så väljer jag att ta det lugnt.
Hon har dock kapacitet för högre, vilket är himla kul. :)

Castle Bar har hoppat 140 cm i löshoppning, dvs lika högt som under ryttare. Han är 142 cm hög. :D

Men jag vet faktsikt inte om han kan hoppa högre... har liksom aldrig brytt mig om att höja högre än 140 cm.
Möjligt att han klarar högre, jag vet inte. Det är lite svårt det där med att prova hur högt dom kan hoppa - man vill ju inte att dom tappar självförtroende heller!

Men min kompis D-ponny är också 142 cm, och hon har hoppat 150 cm utan att riva med den, uppsuttet alltså! Det tycker jag är fräckt!!!

Det bästa var att det var på en höjdhoppningstävling också, som vi hade när skolan hade öppet hus. Så det var ju många som såg det, filmat blev det också.
Det hade ju inte varit lika kul om hon gjort det hemma i paddocken när ingen annan såg! ;)

Min har bara hoppat 110 än så länge. Har ett vbl sto. Men i och med att hon inte är löshoppat så mkt o har en speciell teknik, även om hon sällan river, men tycker det e lite läskigt, så väljer jag att ta det lugnt.
Hon har dock kapacitet för högre, vilket är himla kul. :)

hur gammal och hur hög är din häst?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Tisdagen på årets bruksprov ägnas åt hoppning, då de unga gångartshingstarna och de allra yngsta hopphingstarna löshoppas. För 4- och...
Svar
0
· Visningar
225
Senast: Gunnar
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 016
Senast: fio
·
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
6
· Visningar
448
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en förändring av formatet som infördes vid de olympiska spelen i Tokyo 2021, kommer hoppningens lagtävlingen att äga rum först...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix