löshoppning

Sv: löshoppning

Arabvalack, 4,5 år. Endast löshoppad 3 ggr så han är lite feg fortfarande o stannar på högre hinder, så han har nog bara hoppat 1meter som högst.

Mitt connemara sto 9år löshoppar 80 cm, hon verkar inte tycka att det är kul...Hon klarar högre med ryttarens hjälp.

Mellan 0,50 m och 1,50 m! ;) Det varierar väldigt beroende på vad hästen har gjort i övrigt under veckan, vad den behöver träna på osv osv.

Ca 1,50: Film

Ca 0,50: Film

*knapplån*

Hoppade 140 cm med min när vi löshoppade i helgen, en 16-årig valack e. Martini på 163 cm..:D Han tyckte d va svinkul och jag var jätenervös..;)

Löshoppat unghästen en gång hitills, nästa blir i helgen.. Hon är en C-ponny, 4 år och 137 cm ungefär. Inte löshoppad tidigare så vi hoppade henne bara ca 60 cm.
Storhästen ska löshoppas första gången i helgen också. 6 år och aldrig sett ett hinder :rofl: Ska bli skitkul.

Senast ändrad av en moderator:

Jag har löshoppat sunbeam 1.50=)
hon är ca 1.62 i mankhöjd:)

filmade...

Min häst har hoppat 160 som högst när vi löshoppat..men brukar väl ligga på 140-150 vanligt!
Han är 10 år, 172! :)
Han älskar att löshoppa, han bara springer hela tiden..så man får stoppa honom för att han inte ska fortsätta! :P

mitt varmblods sto -96 löshoppades 120-130 och träna bana mellan 90-120cm.
hon älskade att hoppa fanns ingenting i hennes liv som va bättre :)

Jag har löshoppat min tinker på 1 meter. Min "kompis" hade ett, vad ska man säga, "välstammat" sto som hon löshoppat 1,85 meter helt utan problem, med god marginal :crazy: Skrämmande.

Min 8 åriga varmblodstravare på 160 har jag bara löshoppat två gånger, sist hoppade hon 125cm som högst.

Min pålle hoppade ca 80 cm.(D-ponny)Hon behöver mkt hjälp från ryttaren när hon hoppar. Och dessutom tyckte hon inte att det var kul eller så fattade hon inte vad hon skulle göra:crazy:

Hej min kusins häst när hon löshoppade förra gången hoppade ca:90cm och den var typ tre år mammas ung häst hoppar 1.10cm enkelt
:rofl:

Min häst, 8 år, Tinkerkrosning valack ca. 160 ca i mkh. hoppat 140 som högst, men brukar löshoppa honom på 120cm. Han är lite roliga för ibland kan han komma i jätte sakta trav mot hindret även om de är 120cm och hoppa jätte fint över, även om man tror att han ska stanna.

Min D-ponny, conemara/arab, 147,6ca i mkh, 12år. Löshoppar henne runt 1m. Hon är mer en dressyr ponny än hopp ponny. Men tycker att de är roligt att hoppa lite låga hinder.

Min häst är löshoppad 110 har jag för mig om. Hon vågade inte redigt när jag höjde, så jag struntade i det.
Det är ett sto på 150 cm.

Fjordingen är löshoppad 1,25.
Hon är 139 cm hög.

Har aldrig löshoppat tidigare, så idag kände jag för att testa. Hästen hoppade som högst 1.10 m och klarade det. Han är en islänning på 135.

9614505.jpg

min d-ponny brukar hoppa 130-140 cm på löshoppning och har hoppad 160 cm få tal gånger..
och unghästen löshoppar 110-120 cm. (:

Mitt lilla fillblod/halvblods sto e.Le Mans xx ue.Alpen Fürst på 162 cm är löshoppad 140 cm! det tyckte jag var otroligt med tanke på att hon är lite fjollig och feg :smirk:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Tisdagen på årets bruksprov ägnas åt hoppning, då de unga gångartshingstarna och de allra yngsta hopphingstarna löshoppas. För 4- och...
Svar
0
· Visningar
225
Senast: Gunnar
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 016
Senast: fio
·
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
6
· Visningar
448
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en förändring av formatet som infördes vid de olympiska spelen i Tokyo 2021, kommer hoppningens lagtävlingen att äga rum först...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix