Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
du lär få detta svaret förr eller senare ändå: höjden är inte det viktiga
men för att svara på frågan: medryttarhästen, en ridtravare på 10 år har vi tagit det ganska lugnt med, varit noga att det ska vara roligt och hellre sett att hon bjudit och hoppat bra på lite lägre hinder etc..
hittills har hon väl hoppat nån enstaka oxer på 1,05, men oftast ligger hindren på 80-90 cm
när jag löshoppar min häst ett gottlansruss på 126 cm och är 20 år drukar hoppa 40-60 cm ungefär, vill inte slita på hans ben så mycket och så har inte så bra kondis så han orkar oftast inte hoppa högre han har inte världens bästa hoppteknik så det ser lite roligt ut men äslar honom mer än något annat ändå
DK-halvblod, nio år, ren dressyrhäst. Jag löshoppar henne mellan 1.10-1.25. Mitt ultimata mål är att gå ut på en 1 meterstävling (inte så höga krav med andra ord ), så det räcker med att hon är säker på höjderna strax över. Målet kanske ändras längre fram, vem vet
Första språnget på den höjden tappade hon bort sig i luften och såg ut som att hon inte riktigt visste hur hon skulle komma ner igen.
Hon såg riktigt förvånad ut.
Sedan gick det bra, hon är inte den som oroar sig eller krånglar till det i onödan.
Min skrutt har bara löshoppats 120, sen kom en av ponnysarna ut ur hagen och sprang ute på storavägen så vi fick avbryta
Hon hoppade (skuttade) lätt över. Inga problem alls.
Hon hoppar inte med så bra teknik, men hon har viljan och det är ju det viktigaste
Just nu så löshoppar halvblodet i stallet runt 1.20 (har kapacitet för mer, men än så länge har hon inte riktigt kommit på att man kan springa lite och få mer skjut upp över hindret).
Kallblodstravarstoet (även avelssto) hoppar oxå 1.20 med hygglig teknik. Hennes 2-årige son (1.47 i mkh) brås på mamman och hoppade han oxå 1.20 idag!!! Med suverän teknik!!!
Det nya stoet (3 år, kallblodstravare, 1.61 i mkh) har hittills hoppat 1 meter. Inte alls dåligt!
Shetlandsponnyn har hoppat 95 cm som högst, tror jag. Och han har verkligen teknik att hurra över!! Synd bara han inte springer i onödan...
Vi löshoppar högst 100 och tävlar 140.. ( hästen har aldrig backat av på ett hinder och jag vill inte att han ska krasha när han nu hoppar själv och ingen hjälper honom )
Unghästen har väl löshoppats 135 kanske
Dom få gånger jag löshoppar brukar det väl ligga på ca 140. unghästen har jag alsrig löshoppat men den hoppade väl 130 på 3-års- Cliff har dom löshaoppat 150 eller 160 totalt otränad (gick i skogen och skrittmaskin). Ska nog löshoppa honom ngn gång nu när han är i form.
Min d-ponny skuttar över 120 hur lätt som helst, syns knappt att han tar i Har inte låtit honom hoppa högre än men måste komma igång med löshoppningen igen. Han ska ju bo ett par veckor hos hopptränaren så då ska vi träna (jag ska följa med). Han är väldigt osäker med ryttare eftersom han har blivit slagen i Holland. Så löshoppningen är bra för honom
Min dam är löshoppad 1,65, men hon är 1,80 själv och hoppstammad (men matte tycker att det är LIVSFARLIGT att hoppa så vi rider dressyr.. ) Men det var ett par år sen, när hon stod uppstallad i ett stall med ridhus. Nu blir det inte av att man lastar på för att åka och löshoppa. Lite små synd men men...:smirk:
3-åringarna löshoppar ca 1,30, 2-åringen ca 1,20.
Mamman med föl får bara "hoppa" över bommar på marken med fölet vid sidan, bara för att fölet ska få vänja sig vid situationen eftersom vi börjar löshoppa unghästarna vi ca 9 mån-1 år. Då är det bra att de fått göra det med mamman innan.
Syrrans tävlingshäst hoppar, de gånger han är med, så högt hinderstödshålen räcker, alltså ca 1,65.
Löshoppade min "före detta" sköthäst som är en shettis på 98 cm
Han hoppade 80 cm som högst då men då hade han inte så bra komdition. Men han har kapacitet för mera!
Som högst 130nånting...3åring som har all tid på sej o hoppa högt
Numera tar jag oftast fram "otäcka saker" som vattengravar murar grindar eller bygger studs eller trekombinationer och höjden får vara kvar på det lägre...
Försöker löshoppa en gång i veckan ungefär
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.