Sv: Lösdrift och täcke
Lite brist på sunt förnuft kanske..OKEY!!!! Jag ger mej! Jag är en DÅLIG hästägare
Det står ju i tråden att det inte är tillåtet? Det stämmer inte menar du?Och visst länsveterinären är min vän, men har så mycket skinn på näsan att jag skulle fått veta om jag bröt någon lag. Såååå goda vänner är vi inte
Varför sa du inte någonting då? Är inte säkert männskan ens tänkte på det.Kom just på att vi hade ju en inspektion här för något år sedan, En tjej som jag aldrig träffat varken förr eller senare, så hon kan knappast varit jävig. Jag minns inte om jag berättade att hästarna kunde gå in och ut själv Men det borde hon ju sett tycker jag?
Det är inte vad det handlar om, hur stallet ser ut.Alla mått takhöjder och annat dom kollade var okey, och hon skrev till och med att det var ovanligt rent i stallet.
Ring och fråga då? Det står ju visserligen redan i tråden att det inte är tillåtet att ha det på det sättet, men varför inte ringa och kolla och beskriva och säg som det är, att hästarna går in och ut utan tillåtna mått på dörröppningarna för att få ha det som ligghall.Och jag skulle inte vara ett dugg rädd för en ny inspektion. Gör jag något fel skulle det vara bra att veta det, och man kanske skulle kunna få råd om saker man funderat på?
Du tycker det är okej att hästarna fastnar i en dörröppning men tycker risken med täcken är för stor? Ja jag skulle nog kunna påstå att det är ett underligt sätt att tänka.Att jag i möjligaste mån väljer bort täcken att fastna i kan väl inte heller vara fel?
Det drabbar bara dig och om du inte bryr dig om ifall du flyger ut ur rutan...det är ditt liv och ditt val. Men hästarna kan inte välja, det är du som väljer och låter dom ta risker. Lite skillnad där.Fast jag måste erkänna en sak... Jag kör bil utan bilbälte ibland.... Väldigt sällan, men det händer! Är jag en genomrutten människa nu?
Senast ändrad: