Lösdrift och täcke

Sv: Lösdrift och täcke

Jag förstår hur båda sidor tänker, och jag tänker att det beror på situationen mycket som flera skriver.

När jag var liten hade vi två fjordhästar, mor och son, och de bodde som du beskriver i ett stall med varsin box som angränsade till hagen. Den enda gången de ens var intstängda i stallet var vintertid när det var kallt, och då stängde vi bara ytterdörren så de kunde gå mellan boxarna, samt när vi skötte om dem eller red den ena, då var den andra i boxen.

Nu var det här två hästar med en speciell relation, och vi hade inga skador på grund av detta. Ofta stod de tillsammans i en box och åt helt frivilligt. De bodde såhär i sexton år.

Min nuvarande häst och hans granne har en varsin utebox i sina hagar, men där skulle jag inte ens fundera på att släppa in två hästar i samma, trots att de är goda vänner. Helt annat läge och andra typer av hästar som uppenbarligen knappt kan stå på benen själv - inte alls det där lunkandet som fjordingarna hade.

Och vad gäller täcken så är det inga problem att täcka den ena och byta som du beskriver så länge det inte finns något de kan fastna i.
 
Sv: Lösdrift och täcke

Sommartid brukar jag ha hästarna i en "stallhage" när det är dåligt väder. Då kan dom gå in i sitt stall, men bara in i 2 boxar.
Dom har skött det bra dagtid. På natten är dom alltid instängda.
Hästarna är goda vänner, och inga vilddjur, och jag räknar inte med skador för att dom har chans att komma in när dom vill.
Min vän länsveterinären är ofta hit och klappar på hästarna, och inte en enda gång har han uttryckt att det skulle vara ett dåligt sätt att ha hästarna på.
Däremot kallar jag det inte lösdrift, och jag tror inte heller att det passar alla hästar.
Var och en känner sina hästar bäst.

* Jenny *
 
Sv: Lösdrift och täcke

Det jag tänker på mest i sånna lägen är att hästarna kan råka vilja gå ut samtidigt ur en box och fastna i dörren, det kan dom göra även om dom är bästa vänner. Hästar tänker inte alltid att det är en smal öppning, bäst att gå in en och en. Dom kan råka hamna där samtidigt och då är dom bara hästar och blir rädda och kan skada sig.

Det handlar ju inte bara om att hästarna kan börja bråka med varandra.
 
Sv: Lösdrift och täcke

Var och en känner sina hästar bäst.

* Jenny *

Men då kan man ju lika gärna godkänna taggtråd och liknande, om ändå folk "känner sina hästar".
Och låta barn sitta obältade i bilen, "för jag känner den som kör".
 
Sv: Lösdrift och täcke

Det jag tänker på mest i sånna lägen är att hästarna kan råka vilja gå ut samtidigt ur en box och fastna i dörren, det kan dom göra även om dom är bästa vänner. Hästar tänker inte alltid att det är en smal öppning, bäst att gå in en och en. Dom kan råka hamna där samtidigt och då är dom bara hästar och blir rädda och kan skada sig.

Det handlar ju inte bara om att hästarna kan börja bråka med varandra.

Att 2 hästar fastnade i dörren har faktiskt hänt... En jättebamse nordsvensk och ett GROVT halvblod försökte gå ut samtidigt en gång. Då blev det trångt... Men en backade och en gick framåt så då löste dom problemet alldeles utan skador.
Den sommaren hängde vi av ytterdörren, så den inte var i vägen. Annars har det inte hänt någon incident alls. Trots att vi haft så här med skiftande hästar sedan -99.
Givetvis KAN något hända, men jag är inte den som målar faan på väggen, och lindar in mina hästar i bomull.
För mej är det här en smidig lösning, och den funkar. OM/NÄR något händer får jag väl ta det då.
Jag har inte tid att ta ut alla ev olyckor i förskott, jag skulle inte må bra av att hela tiden fundera på att något KAN hända.

* Jenny *
 
Sv: Lösdrift och täcke

Men då kan man ju lika gärna godkänna taggtråd och liknande, om ändå folk "känner sina hästar".
Och låta barn sitta obältade i bilen, "för jag känner den som kör".

Orkar inte ens bemöta de här. De är sådana här komentarer som gör att buke ofta hamnar på sandlåde nivå.
Ha en trevlig dag!

* Jenny *
 
Sv: Lösdrift och täcke

Givetvis KAN något hända, men jag är inte den som målar faan på väggen, och lindar in mina hästar i bomull.
Sånt handlar inte om att linda in hästar i bomull, det handlar om rent sunt förnuft.
För mej är det här en smidig lösning, och den funkar. OM/NÄR något händer får jag väl ta det då.
Jag har inte tid att ta ut alla ev olyckor i förskott, jag skulle inte må bra av att hela tiden fundera på att något KAN hända.
Är du en sådan som även rider vårdslöst och utsätter hästar för risker i terrängen och rider utan hjälm "för det är så jobbigt att tänka på saker som kan hända"? Och du känner ju minsanna dina hästar och dom gör aldrig någonting som dom kan ta skada av?

För jag ser inte riktigt skillnaden, man säkrar en hage från saker hästen kan skada sig på så gott det gårm, man säkrar en ligghall och man säkrar ett stall. Sen kan hästar skada sig på precis allt iallafall men uppenbara olycksrisker, varför vill man ens utsätta sin häst för sånt? För att du inte orkar fixa något annat? Inte för mig en godtagbar ursäkt. Lathet och bekvämlighet ska inte gå ut över hästarna och det är tråkigt när folk utsätter sina hästar för onödiga risker.

Den sommaren hängde vi av ytterdörren, så den inte var i vägen. Annars har det inte hänt någon incident alls. Trots att vi haft så här med skiftande hästar sedan -99.
Hur vet du att hästarna inte råkat fastna flera gånger? Skevhet och saker och ting som händer i kroppen när dom slår i någonting, det märks inte alltid utanpå.
 
Senast ändrad:
Sv: Lösdrift och täcke

Orkar inte ens bemöta de här. De är sådana här komentarer som gör att buke ofta hamnar på sandlåde nivå.
Ha en trevlig dag!

* Jenny *

Men det är ju faktiskt så du resonerar! "Jag känner mina hästar och dom skulle aldrig fastna för dom löser det själva och dom är så duktiga".

Jag känner min häst väl också, men det betyder inte att jag låter bli att säkra hage och stall och box så han inte råkar illa ut på något sätt. Det heter olyckor pga att det är just olyckor. Olyckor kan man förhindra med sunt förnuft vilket jag tycker borde vara en förutsättning att man har för att övht få ha hästar.
 
Sv: Lösdrift och täcke

Sånt handlar inte om att linda in hästar i bomull, det handlar om rent sunt förnuft.

Är du en sådan som även rider vårdslöst och utsätter hästar för risker i terrängen och rider utan hjälm "för det är så jobbigt att tänka på saker som kan hända"? Och du känner ju minsanna dina hästar och dom gör aldrig någonting som dom kan ta skada av?

För jag ser inte riktigt skillnaden, man säkrar en hage från saker hästen kan skada sig på så gott det gårm, man säkrar en ligghall och man säkrar ett stall. Sen kan hästar skada sig på precis allt iallafall men uppenbara olycksrisker, varför vill man ens utsätta sin häst för sånt? För att du inte orkar fixa något annat? Inte för mig en godtagbar ursäkt. Lathet och bekvämlighet ska inte gå ut över hästarna och det är tråkigt när folk utsätter sina hästar för onödiga risker.


Hur vet du att hästarna inte råkat fastna flera gånger? Skevhet och saker och ting som händer i kroppen när dom slår i någonting, det märks inte alltid utanpå.

Hoppsan!n Vilka beskyllningar! :confused:
Tror inte någon som känner mej skulle beskrivit mej så här.
Nej! Jag rider inte utan hjälm, Nej jag tar inte medvetna risker, ja jag har ligghall (godkänd) i vinterhagen, Jag tar alltid in hästarna varje kväll. Och dom visiteras varje dag.
Visst kan hästarna fastnat när jag inte sett det, men snedhet tror jag inte någon kan beskylla dom för att ha.
Jag försvarar bara att det finns andra som löst det så att hästarna kan gå in och ut själv i stallet.
Jag är löjligt rädd om mina hästar, och skulle tex aldrig ha dom på sommarbete dygnet runt. Det finns så mycket tok i världen:crazy: Och jag gillar att ha mina hagar runt huset, så jag ser dom i stort sett hela tiden.
Jag lever nära mina hästar, och lämnar dom väldigt sällan till någon annan.

* Jenny *
 
Sv: Lösdrift och täcke

Det är inga beskyllningar, det är så jag tolkar dig enligt dina inlägg.

Att du låter hästarna fastna i dörrar och tar den risken det innebär, det kan bli väldiga skador och att ha sådanna skaderisker förstår inte jag. Det finns anledning till att det inte är godkänt att ha hästarna på det sättet.

Det spelar ingen roll om man sitter och tittar på hästarna hela tiden, det har liksom inte riktigt med saken att göra.

"För mej är det här en smidig lösning, och den funkar. OM/NÄR något händer får jag väl ta det då."

Sånt där tex är någonting som jag inte kan koppla ihop med att du är så otroligt rädd om hästarna. Det gör ingenting tex att två stora hästar fastnar i dörren? Känns inte sunt alls och det är inte vad jag kallar att vara rädd om hästarna.

Men det är ju så ofta, vissa människor tänker inte säkerhet förren olyckan redan är skedd och då kan det vara försent.
 
Senast ändrad:
Sv: Lösdrift och täcke

Grazing; Men det är ju så ofta skrev:
Ja men givetvis njuter jag av att se på när hästarna fastnar i dörren, Huvudet på spiken. Precis så korkad är jag:o:o
Obs! ironi.

Jag menar bara att vi ser olika faror, hos mej får inga hästar gå ute nattetid. DÄR ser jag faror, ingen tillsyn på kanske 8-9 timmar, ibland ännu längre. Så vill inte JAG ha det.
Jag tycker inte om flygfän, inte om åska, och ser gärna att hästarna får stå inne (om dom själv vill) när det spöregnar kallregn.
Jag gillar inte heller täcken, efter att ha hittat en häst helt intrasslad i sitt täcke, fast i ett träd...

Däremot ser jag dagligen att mina hästar klarar ta sig oskadd in genom en normalbred stalldörr utan att skada sig, där ser JAG inte faror.

Den oro du känner när du hanterar dina hästar är inte MIN oro. Vi lever i olika världar.
Det är SANT att det KAN vara farligt att två stora hästar tampas om samma dörrhål, men just hos mej känns den faran inte så stor.
Jag gillar att dom lugnt och stilla kan komma undan mygg och åska, och stå och vila i mörkret en stund på dagen.
Jag tänker inte ta ifrån dom den möjligheten.
Däremot är dom oftast instängda när jag inte är hemma, jag tycker att det känns tryggast då.

Och skulle det vara olagligt att ha det så, skulle nog min vän länsveterinären sagt något:confused:
Måste ta och kolla det nästa gång vi träffas.
Skulle jag bryta mot lagen får jag ta ställning då, till om vi kan lösa detta på annat sätt. ta upp större dörrhål, eller bygga ligghall. Troligtvis skulle häsatrna ändå vilja komma in i stallet, men det skulle helt klart gå att lösa.

Jag kommer inte att skriva att folk är oaktsamma för att dom har täcken på hästarna, lämnar hästar på bete utan tillsyn, inte har ligghall eller annat tak. Jag tar inte heller för givet att folk som inte gör precis som jag, rider utan hjälm:confused: Var och en får sköta sina djur efter eget huvud, så länge det inte är vanvård.
Jag och mina hästar mår bra som vi har det just nu.

* Jenny *
 
Sv: Lösdrift och täcke

Nu är du väldigt upprörd men det låter väldigt konstigt när du skriver att OM och NÄR något händer så ska du ta det då? Varför välja att formulera sig så? Inte kan man ju resonera så. Det verkar väldigt riskfyllt det här med att ha dörrarna öppna och låta hästarna gå ut och in som dom vill. Och det är också svårt att se poängen med det.

Dom har skött det bra och är inga vildjur, skriver du. Nej, inga vildjur utan hästar, men inte förstår dom att det är någonting som dom ska "sköta bra".
Dom är ju inte som människor, så att dom kan tänka att dom ska sköta den här friheten dom har fått, och tänka, "nu ska vi gå en och en och inte tränga in oss i samma box och bråka på varann.

Sen återkommer det här med att rida utan hjälm, du har väl inte sett någon som har gjort det nyligen? :angel:

Har Gunnar tjuvvisat bilden som jag skickade och det är därför som du blivit så upprörd?;)
 
Sv: Lösdrift och täcke

Nu är du väldigt upprörd men det låter väldigt konstigt när du skriver att OM och NÄR något händer så ska du ta det då? Varför välja att formulera sig så? Inte kan man ju resonera så. Det verkar väldigt riskfyllt det här med att ha dörrarna öppna och låta hästarna gå ut och in som dom vill. Och det är också svårt att se poängen med det.

Dom har skött det bra och är inga vildjur, skriver du. Nej, inga vildjur utan hästar, men inte förstår dom att det är någonting som dom ska "sköta bra".
Dom är ju inte som människor, så att dom kan tänka att dom ska sköta den här friheten dom har fått, och tänka, "nu ska vi gå en och en och inte tränga in oss i samma box och bråka på varann.

Sen återkommer det här med att rida utan hjälm, du har väl inte sett någon som har gjort det nyligen? :angel:

Har Gunnar tjuvvisat bilden som jag skickade och det är därför som du blivit så upprörd?;)

Jag är inte ett dugg upprörd:D
Om ni såg stallet jag menar så skulle ni inse att på det ENDA steget hästarna tar från stalldörren till boxdörren kan det inte hinna hända så mycket på! De hinner inte bli galopp precis:angel:
Och även om boxarna är stora så hinner 2 hästar i samma box knappast bestämma sig för att tokspringa de få stegen och fastna i dörröppningen.
Stallet är mini alltså! Och gjort så att boxdörrarna går att ställa upp mot varandra och förankra, och bildar då en "vägg" där hästarna inte kan komma åt något på andra sidan.

Jag skriver OM/NÄR för att ingen kan garantera att det aldrig händer en olycka, tyvärr. Hur försiktig man än är.
Jag föll över en liten leksak på köksgolvet och kraschade armbågen så att jag var sjukskriven 20 månader.
Inget jag ens kunde drömma om när jag vaknade på morgonen:crazy:
Men bara för det kan jag ju inte ta förgivet att man alltid ska ramla över leksaker, och därmed förbjuda barnbarnen att leka på köksgolvet?

Å rida med hjälm eller inte är ju varje vuxen människas val... Jag har har jobbat med barn hela livet, och därmed valt att vara en god förebild. Men jag skulle inte orka uppröra mej över hur andra väljer att göra.

Jag menar att vi har olika förutsättningar, och om jag utgår från mina egna förutsättningar så känns det tämligen ofarligt att ha det som jag har det.
Andra med andra förutsättningar gör sina egna bedömningar.
Tur nog så har jag eget bestämmande i mitt eget stall:angel:
'Poängen som du efterlyste är att hästarna kan komma undan dåligt väder, blåst, mygg, åska, sol och annat som är jobbigt för dom sommartid.
Dom njuter av att ställa sig inne och vila under dagen, och jag njuter av att dom är så trygga i sitt eget stall. :love:

* Jenny *
 
Sv: Lösdrift och täcke

Det här är ju helt onödigt att skriva, men jag gör det väl ändå, jag tror inte att det är någon som har tänkt sig att dom ska galoppera och tokspringa i stallet.

Jag tror att jag förstår varför du skriver OM och NÄR, men det här med att ingen kan garantera att det aldrig händer en olycka det är ett märkligt argument i alla sammanhang tycker jag.

Sen skriver du att det är för att dom ska komma undan bla myggen?!
Om du nu tar in dom på kvällen efter att ha haft dörrarna öppna hela dagen, då har du ju lika mycket mygg inne i stallet som ute, då stänger du dörrarna och njuter av att dom står där inne och får vila i tryggheten.

Jag vet att follk här kan bli otroligt upprörda ifall dom skulle råka få se en skymt av en ryttare till häst som inte bär hjälm. Då spelar det ingen roll om det är vuxen eller barn som ska uppfostras!:p
 
Sv: Lösdrift och täcke

Min är på lösdrift och är både klippt och har täcke, fungerar jättebra!
 
Sv: Lösdrift och täcke

De flesta flygfän bits inte i mörker inomhus.
På nätterna är det sällan problem.
Eftersom det inte regnade något nämnvärt i somras så hade vi andra typer av flygfän än vanligt.
Knott, sviare, mygg, svartflugan, brems, osv det finns mängder av elaka flygfän:mad:
Jag tycker inte det fanns ett enda medel på marknaden som jag inte prövade...
Och i år gjorde fjällen verkligen själ för att kallas myggrike....
Tur nog brukar vi inte ha det så här hemskt.....

De dagar det blåste eller om det varit minus på natten var ju myggplågan mindre, och då var dom ju givetvis ute av egen fri vilja hela dagarna.

De jag skrev om att det var ett litet stall, menar jag att det faktiskt finns stall med bred lång gång, där hästarna förmodligen skulle "klumpa ihop sig" på ett annat sätt. Än vår lilla ruta på ca 2'2.5 meter som utgör stallgång när jag ställt upp dörrarna.

Som sagt debatten om hjälm eller inte ger jag mej inte in i. jag rider mad hjälm, och här hos mej gör man det. Men vad andra gör skiter jag i.
Jag orkar inte stå med pekpinnen och dömma andra. Det finns så många andra som har åsikter, och som njuter av att berätta för folk hur fel dom gör.

* Jenny *
 
Sv: Lösdrift och täcke

Jag menar bara att vi ser olika faror, hos mej får inga hästar gå ute nattetid. DÄR ser jag faror, ingen tillsyn på kanske 8-9 timmar, ibland ännu längre. Så vill inte JAG ha det.
Du menar som det är i princip i 80% av alla stallen i sverige? Dom flesta människor jobbar eller är borta dagtid, med andra ord går hästarna ensamma den tiden. Och jag ser det som större skaderisker i box, dom kan rulla fast, risken för kolik är större när dom står stilla etc etc.
Däremot ser jag dagligen att mina hästar klarar ta sig oskadd in genom en normalbred stalldörr utan att skada sig, där ser JAG inte faror.
Och jag ser dagligen grannstallets hästar äta hö från nät som ligger på marken, inga skador skedda där..ännu.
Den oro du känner när du hanterar dina hästar är inte MIN oro. Vi lever i olika världar.
Problemet är ju att vi faktiskt lever i samma värdar där riskeran är lika stora, det är hästar även om dom bor hos dig och riskerna är detsamma som om dom hade bott hos mig. Bara det att jag inte tar onödiga risker som kan skada hästarna ordentligen om det väl händer.
Det är SANT att det KAN vara farligt att två stora hästar tampas om samma dörrhål, men just hos mej känns den faran inte så stor.
Det är inte det att det kan bli farligt, det är en stor risk att ta.
Jag gillar att dom lugnt och stilla kan komma undan mygg och åska, och stå och vila i mörkret en stund på dagen.
Jag tänker inte ta ifrån dom den möjligheten.
Det gör du redan i och med att du har dörren öppen, det blir inte ett insektsfritt stall när dörrrarna är öppna.
Och skulle det vara olagligt att ha det så, skulle nog min vän länsveterinären sagt något:confused:
Tycker det redan har stått i tråden att det inte är tillåtet att ha det på det sättet. Och din vän? Det är ingen oberoende part med andra ord? Det kryllar säkert av stall som inte riktigt har det godkänt men som fått det godkänt för att dom känner rätt folk. Det är säkert inte helt ovanligt att det fungerar så.
Var och en får sköta sina djur efter eget huvud, så länge det inte är vanvård.
Problemet är att folk faktiskt inte kan det, djur tar skada av folks ignorans och bristande sunt förnuft. Det är därför det finns regler om saker och ting.

Djur tänker heller inte rationellt, vi måste tänka lite åt dom och skydda dom lite från sej själva, det är därför man säkrar hagar, inte har taggtråd osv, det är för att djuren inte ser sådanna faror. Dom tänker inte att gör jag det och det blir det en jobbig skada, går jag in slarvigt genom en trång dörr och slår i kanten så kan jag bli sne och genom det få problem. Så tänker inte hästar och det är då vi får skydda dom lite från sej själva.

Tur nog så har jag eget bestämmande i mitt eget stall
Fast det har du faktiskt inte helt, det finns reglar som ska följas även om man har eget stall, det finns måttbestämmelser som ska följas för att få ha lösdrift osv. Det är ingenting som var och en får bestämma själva.
 
Senast ändrad:
Sv: Lösdrift och täcke

Du menar som det är i princip i 80% av alla stallen i sverige? Dom flesta människor jobbar eller är borta dagtid, med andra ord går hästarna ensamma den tiden. Och jag ser det som större skaderisker i box, dom kan rulla fast, risken för kolik är större när dom står stilla etc etc.

Och jag ser dagligen grannstallets hästar äta hö från nät som ligger på marken, inga skador skedda där..ännu.

Problemet är ju att vi faktiskt lever i samma värdar där riskeran är lika stora, det är hästar även om dom bor hos dig och riskerna är detsamma som om dom hade bott hos mig. Bara det att jag inte tar onödiga risker som kan skada hästarna ordentligen om det väl händer.

Det är inte det att det kan bli farligt, det är en stor risk att ta.

Det gör du redan i och med att du har dörren öppen, det blir inte ett insektsfritt stall när dörrrarna är öppna.

Tycker det redan har stått i tråden att det inte är tillåtet att ha det på det sättet. Och din vän? Det är ingen oberoende part med andra ord? Det kryllar säkert av stall som inte riktigt har det godkänt men som fått det godkänt för att dom känner rätt folk. Det är säkert inte helt ovanligt att det fungerar så.

Problemet är att folk faktiskt inte kan det, djur tar skada av folks ignorans och bristande sunt förnuft. Det är därför det finns regler om saker och ting.

Djur tänker heller inte rationellt, vi måste tänka lite åt dom och skydda dom lite från sej själva, det är därför man säkrar hagar, inte har taggtråd osv, det är för att djuren inte ser sådanna faror. Dom tänker inte att gör jag det och det blir det en jobbig skada, går jag in slarvigt genom en trång dörr och slår i kanten så kan jag bli sne och genom det få problem. Så tänker inte hästar och det är då vi får skydda dom lite från sej själva.


Fast det har du faktiskt inte helt, det finns reglar som ska följas även om man har eget stall, det finns måttbestämmelser som ska följas för att få ha lösdrift osv. Det är ingenting som var och en får bestämma själva.

OKEY!!!! Jag ger mej! Jag är en DÅLIG hästägare:o
Är det okey om jag behåller dom till dess att dom korkar in av ålderdom? Eller ska jag skicka dom på slakt genast?:angel:

Och visst länsveterinären är min vän, men har så mycket skinn på näsan att jag skulle fått veta om jag bröt någon lag. Såååå goda vänner är vi inte:angel:

Kom just på att vi hade ju en inspektion här för något år sedan, En tjej som jag aldrig träffat varken förr eller senare, så hon kan knappast varit jävig. Jag minns inte om jag berättade att hästarna kunde gå in och ut själv:crazy: Men det borde hon ju sett tycker jag?
Hon hade inget att anmärka på, möjligen var min gamla häst i något överhull:o Det stämmer.
Alla mått takhöjder och annat dom kollade var okey, och hon skrev till och med att det var ovanligt rent i stallet. (de var min kompis som hade städmani, nu är det inte fullt lika skurat)

Och jag skulle inte vara ett dugg rädd för en ny inspektion. Gör jag något fel skulle det vara bra att veta det, och man kanske skulle kunna få råd om saker man funderat på?

Om det enda felet jag har på min hästhållning skulle vara en öppen stalldörr då kan jag ta det.
Att jag ser mina hästar väldigt många timmar kan väl inte vara fel? och att jag stallar in när jag tycker insekterna är jobbiga kan väl inte heller vara fel?
Att jag i möjligaste mån väljer bort täcken att fastna i kan väl inte heller vara fel?
Hästarna går ut kl 6 på morgonen och nattas ca kl 21.
Dom har alltid tinat vatten i hagen, och inne förstås, och fri tillgång på hö. Där kan det väl inte heller vara fel?
Hö i hönät på marken har jag ingen åsikt om. Känne ingen som utfodrar så...

Jag tycker själv att jag tillgodoser en hästs behov ´så gott jag kan. Och jag sover gott på nätterna.
Fast jag måste erkänna en sak... Jag kör bil utan bilbälte ibland.... Väldigt sällan, men det händer! Är jag en genomrutten människa nu?
Må den som aldrig felat kasta första stenen! Då skulle det inte bli så mycket stenkastning på buke. Eller så samlas alla fullkomliga människor just här?

* Jenny *
 

Liknande trådar

Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 241
Senast: EZMK
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
723
Senast: astronaut
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 586
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 265
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp