Jag har väldigt svårt att tro att det skulle vara mer jobb med att ha hästen ute.
Konstigt att alla som skriver om lösdrift i artiklar nämner att det är billigare OCH mindre arbete då.
Har man stall har man även hagar.
Vi har flera hagar som också måste skötas om plus stallet plus allt annat. Givetvis innebär det mer arbete, ni behöver bara ta hand om hagen som skötsel, jag får ta både hagar plus stall.
Sen vet jag inte hur stor hage just du har, går du runt och mockar hela hagen
Artiklen var vad denna diskussionen handlade om egentligen.
Skulle aldrig respektera en människa med de konstiga åsikterna hon har.
Jo..på sommaren går de på lösdrift kan man kalla det.
Men det är varmt på sommaren, och de har två stora hagar med bra bete och stora granar som är regntätt.
Då är det inga problem. Men man märker ändå att de skulle vilja komma med oss hem (betet är en bit hemifrån)
Men bodde vi i ett varmt land skulle jag ha bättre åsikter om lösdrift, för det är kylan och regnet jag tycker är anledningen till varför jag inte vill ha lösdrift.
när det börjar lida mot höst är mina hästar "trötta" på att vara ute, även om de får kraftfodret ute så står de och väntar vid grinden efteråt och vill in...
Mina hästar står inte i box 12 timmar eller mer. Men de står inne en del timmar men det är inget fel med deras ork.
Står hästen ute däremot i vind, regn och kyla går mer energi åt till att värma upp sig, det är mer ansträngande för den.
Jag har sagt flera gånger att det finns hästar som gillar lösdrift men inte mina. Har du lyckats att missa alla mina upprepningar :smirk:¨
Jag sa bara att en häst inte är uppvärmd av att vara i hagen.
Det är inte många hästar som rör sig speciellt mkt i hagen, inte mina iallafall. de står mest, eller går ut äter lite grann. Ingen motion att tala om, och de lär inte bli uppvärmda av det.
Tycker det är idiotiskt av henne att säga att uppvärmning inte behövs när hästen varit ute.
Har man en häst som galopperar i 30min behöver man knappt rida, det är inte så vanligt
Fast visst kan de vara busiga ibland, men några 30min race har jag inte sett många gånger. Jag skulle värmt upp ändå för säkerthets skull. Inget att slarva med!