Rasthagar?
ni med lösdrift ska alltid få det att verka som att ni har en så naturlig och bättre hästhållning än vi som har hästarna inne på natten på vintern.
Det finns folk som har inne sina hästar för länge, det finns folk som gör alla möjliga fel med sina hästar. ÄVEN de som har lösdrift kan göra fel.
Jag vet inte vilka ställen du varit på, men de flesta som har stall har inte "rasthagar" till sina hästar.
Vi har stora hagar! Nu vet jag ingen siffra på hur stora, men rasthage kan man inte kalla dem
Självklart ställer lösdrift större krav på hagarna! Skulle vara synd om hästarna annars. Har man stall ställs det stora krav på både stallet och hagarna.
Jag är verkligen öppenför fördelarna!
Jag har själv flera gånger sagt att om hästen trivs och lösdriften sköts bra ser jag inga hinder.
Är bara trött på erat sätt att få de som har hästen inne på natten som sämre hästägare.
Som att man överdriver och inte låter hästen vara häst för det. Det stämmer knappast. Lösdriftshästar är lika ofria hästar som de som både är inne och ute.
Sen beror det ju på vad man gör med hästen.
jag tycker inte lösdrift är lämpligt om man verkligen rider och tränar. men rider man bara "vanligt" så går det säkert.
Jag skulle bara inte själv vilja ha min häst ute i storm och regn på nätterna för hon gillar inte det.
Jag har stall för både min och hästarnas skull. De gillar att vara inne, och det känns tryggare för ägaren.
Men alla hästar är ju olika.