Lösdrift i hästfynd

sluta tjata om dina hästar får mat eller inte.

har jag sagt att du behöver min "tro"? Jag kan berätta för dig vad jag tycker utan att du ska gå efter det som om jag vore din mentor. (kanske skulle behövas dock???)

jag behöver inte din "tro" för att veta att det inte är sant att "stallet är tryggheten för dagens häst" muahahaha :rofl:

eftersom du tolkar allt lite hur du vill och verkar allämnt konstig, så är det inte konstigt att du fortsätter med detta, precis som nu.

Jo du läste fel men vill/vågar inte erkänna det.

Jag tycker detta passar väldigt väl in på dig själv. Det brukar ofta vara så att det man anklagar andra för ofta speglar en själv. Så kallad projicering.

Och det är just vad detta är:

"hoppas du förstår nu?
gå ut och skaffa dig erfarenhet för allas skull!
det är inte ditt sätt som är det bästa och du har ingen perfekt hästhållning som du verkar tro.
det är lätt att sitta bakom en dator och leka besserwisser, men sen är det en annan sak att vara det i verkligheten också.
kan vi föra denna diskussionen på en vuxen nivå eller ska du fortsätta vara barnslig?"

Jag tycker du ska lyssna på dina egna råd och bättra dig genom det!

sedan kan du höra av dig när du vuxit till dig.
:)

tur att du alltid har skrivit bra saker och förstått oss till 100%.
vet du att det är viktigt att erkänna när man gjort något fel!!!

ja vi har ligghall som håller alla regler som krävs som jordbruksverket och djurskyddslagen säger.
ALLA som har hästar på lösdrift iallafall i våra kommun har fått besked om att alla ligghallar ska mättas och kollas så dom blir godkända,vilket är mer sköt än alla stall som inte kollas upp för det finns många stallar som inte håller måtten.
så jag skulle nog säga att lösdriftsställena är mer sköta än stallarna i allafall i våran kommun!

beror på hur svettiga dom är,
är det bara på bogen så skrittar vi dom eller leder dom tills dom torkar.
är det mer än bogen så tar vi fleecetäcke med halvhals och regntäcke med halvhals så får dom ha det på sig till dom torkar.
min hlb/welsh och appaloosan har vintertäcke på sig när det är som kallast och regntäcke övrig tid.
men shettisarna och islandshästen har inga täcken.
så dom har inte en överdriven päls.
därför svettas dom inte så mkt när man rider dom.

Kan du diskutera istället för att upprepa dina tidigare inlägg hela tiden?

jag är inte rädd för att erkänna något faktiskt.
Det är lätt att misstolka sånt som skrivs på internet, och du skrev väldigt konstigt.
bådas fel isåfall.

och när har jag tjatat om att mina hästar får mat :confused: :smirk:

snacka om tröttsam människa.
hur gammal är du? är mkt intresserad nu faktiskt.

stallet är tryggheten för de flesta hästar som lever i stall och levt där hela sitt liv, ja. jag står fast vid det.

"Det brukar ofta vara så att det man anklagar andra för ofta speglar en själv. Så kallad projicering."
men oj...då måste det isåfall betyda att du också gör det eftersom du beskyller mig för det?
det kallas ju projicering som sagt ;)

jag har haft häst i 16 år så jag vet iallafall en del om hästhållning. har aldrig haft häst på lösdrift och kommer antagligen aldrig ha det heller, för jag vill träna min häst och inte låta den gå ute hela året.
sen får man ju se vad min framtida häst föredrar också :p

Jag håller med om att ni har svårigheter att upfatta saker å ting! Visst att det finns flera hundra saker kolik kan uppstå av. Men den största faktorn är av temperaturväxlig!
Ta kontakt med en vetrenär och fråga hur många kolik fall varje häst har per år! Jag kan ge dig en hint... ca 200 fall per år och ändast ett fåtal är så pass att vi lägger marke till dem! Du abukir_ox behöver inte anstränga dig att svara på detta förrän hon prövat på lösdrift! Och fråga inte om min ålder som inte har med saken å göra! Jag har hållt på med hästar i 20 år och dessutom jobbat på London Zoo som bedriver verksamhet inom att återföra djur till det vilda!

MÅSTE FRÅGA:

hur mycket tog du hand om dina hästar när du var 4år?????
du är ju 20år och har haft häst i 16år :confused:

vet inte hur du räknar men jag räknar från det år då man tog hand om sin häst på heltid UTAN förälderns hjälp!

:crazy:

va kom du ifrån? Har jag pratat med dig?ok...
Jag har inte 45 minus där jag bor.Men det finns såna som har det. Mina hästar får ingen köldchock när jag tar ut dem för jag har dem täckade. Jag har inte kstat skit på någon här har knappt inte ens varit med i denna diskussionen så det behöver du inte skriva till mig tack!
Och jag är verkligen itne lat man är mer lat om man har lösdrift i sådana fall för det säger ju alla själva att det är mer bekvämt för ägaren.

Jag vet inte vad ditt problem är men du verkar ha ALLVARLIGA aggressionsproblem. Och försök inte linda in dina påhittade "fina" ord som ingen annan ska förstå tror du att du är nåt eller?
Det går nog inte att prata med dig är jag rädd för du vänder och vrider på allting tills du inte ens vet vad du själv skriver sik.

Vänta lite nu. Varför skulle inte en saddlebred kunna gå på lösdrift?

Min häst gjorde det under sin uppväxt. Inga problem!

det är vad vetrinären på helsingborgs djursjukhus sa när jag där!!!
han frågade det då och på pekade detta.
men det berodde på en fd skada somhon hade fått efter trav-tiden.

jo det klart att den kan det!
sa inte att den inte kan utan bara att den tillhör dom raser som är mindre lämpade för det som min welsh/hlb.
dom som nästan är gjorda för det är ju t.e.x nordsvensk,shettisar,islandshästar mm.
alla raser kan det men vissa är som sagt nästan gjorda för det!

Jag har hästarna på lösdrift. Den som motioneras mest är ibland väldigt svettig, ibland tom avduschad. Han motioneras dock inte så att han blir så svettig om det är kallare än -15.
Han får då byta täcke flera gånger under "upptorkningsprocessen".

varför vill du veta min ålder?
något speciellt du syftar på?

eller jag har nog fått allt om bakfoten.
ber om ursäkt för ålders uträkningen!!!

*gapskratt* Vilket storbråk!

I vilket avseende då, att folk käbblar sinsemellan vem som har rätt eller fel. Eller vad menar du?

I övrigt tillägnat alla andra, så är handhållandet av hästen ett mänskligt val, det är inget som hästen väljer.

Hos oss har vi installade hästar, men även hästar som går på lösdrift. För den som tror att lösdrift är en bekvämlighetsåtgärd från ägarna, har fel. Det är snarare ett utmärkt val av dessa ägare, vilket inte gör dom till sämre ägare för det.
Vi har hos oss även flera hästar som inte skulle ha levat idag, om de inte fått gå på sin sk lösdrift.

Tack för ordet.

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
359
Senast: Malva1978
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 159
Senast: Kilauea
·
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 469
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 536
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka