"ingen hästägare är sämre än någon annan"
Har jag sagt det eller? jag har bara sagt att man ska utgå från individen..eller tycker du det är fel
"Först då har man en egen erfarenhet som man kan skapa en åsikt om, nu har du skapat en åsikt baserat på vad du läst"
Vadå, så bara för jag inte haft lösdrift kan jag inte få ha åsikter om det
Jag hade i första hand åsikter om artikeln i hästfynd.
har du läst den, eller ens mitt inlägg där jag drog upp allt konstigt hon säger?
Det var nämligen DEN som diskussionen handlar om i första hand. Sen att jag är nästan ensam om att ha läst den har försvårat saken.
Du får gärna läsa den och återkomma!
"I inlägg efter inlägg avspeglas din egen naivitet"
Naiv
Gör mina åsikter mig naiv? Jag tror ändå att lösdrift inte passar alla hästar.
Om det gör mig naiv...snarare realist
"eftersom allt hela tiden har cirkulerat runt dina hästar och ditt eget behov"
Eh..har inte ALLA pratat om sina EGNA hästar här? Du får nog ta och läsa allt igen...
Det är rätt självklart att man utgår från sin egen situation eller hur? Om nån säger till mig att alla hästar passar på lösdrifty har jag rätt att säga emot, grundat på mina egna erfarenheter av mina egna hästar.
Varför är det så konstigt att man utgår från sina egna hästar? Skulle tycka det var konstigare om man inte gjorde det...
Jag gjorde iofs inte den här tråden för att skaffa mig erfarenhet om lösdrift om du nu tror det. erfarenhet skaffar man sig på annat sätt!
Jag ville höra vad NI som har lösdrift OCH andra tyckte om artikeln och om många höll med henne.
"Sätt dig och läs igenom alla inlägg, så är jag säker på att du kommer att kunna skapa en annan syn på lösdrift"
Där kom det igen!!
Varför ska jag ändra min syn på lösdrift? Du tycker alltså att man ska skita i att se till individen och att lösdrift är det enda rätta? För det är SÅ du uttrycker dig.
Och du är inte den första... :smirk:
Jag kommer inte ändra min syn på hästar som individer, tyvärr.
"Oavsett vad människor väljer för sin häst, så är jag säker på att de väljer vad som man tror är bäst för hästen"
Ja...det är ju det jag sagt flera gånger. det är nog du som borde läsa igenom detta igen... :smirk:
"Men jag antar att du efter 16 år av hästägande, har skaffat dig nog av den varan och inte behöver mer dvs du är fullärd."
Igen...det är som sagt du som sa det. taget ur luften
Fast du kanske menar att jag med ålder kommer att inse att lösdrift är det enda rätta?
*suck*!!
det ÄR inte det enda rätta!
Flera här har upprepade gånger sagt att JAG tror stall är det enda rätta, även fast jag upprepade gånger sagt (det är bäst jag tar det IGEN) att jag tror det finns hästar som passar bättre på lösdrift, eftersom hästar är olika precis som vi.
Mne det är ju allt fler här som har lösdrift som fäller kommentarer som "du kommer ändra din syn på lösdrift", "när du lär dig mer kommer du ändra din uppfattning" osv.
Varför ska jag ändra min uppfattning
...jag tycker det är jag som har den mest hästvänliga inställningen med min uppfattning...att man ska gå efter individen som sagt
"Alltså bara för att man har sin häst på sk lödrift, försvinner inte ansvaret från ägaren."
återigen något som DU säger, inte jag