Min klubb har upplagt på hemsidan vad som gäller för licensierade ryttare. Tycker nog att man kan ställa kravet att klubben ska informera om vad som gäller. Vi har ganska många ryttare som bor långt borta (de som har längst har 40 mil) som har valt att tävla för oss. Samma regler gäller för dessa ryttare som för dem som bor nära.Det här med funktionärskrav tycker jag är ett aber. Jag arbetar varannan helg, och det innebär då att jag ska funktionära på en av de få lediga dagar jag har, och på min lediga helg. Dessutom förutsätter funktionärstvång på tävling man startar i att man har en häst som kan stå i släpet utan problem osv. Eller för all del att det inte är 35 grader varmt så hästen långsamt blir kokt därinne.
De flesta brukar släpa med någon anhörig som får ta hand om funktionärsdelen, men alla har inte det och jag tycker inte det är korrekt faktiskt.
Hursomhelst, min klubb har inget tvång, jag ställer upp när jag kan men det är extremt sällsynt tyvärr. Men med anledning av den här tråden kollade jag min klubbs hemsida och en annan klubbs hemsida. Ingenstans står något om ev krav på dig som medlem vad gäller arbetsinsats/funktionärstvång. Min klubb har det inte, den andra klubben har det. Men det märker man inte förrän man sitter i TS sist och redan löst medlemskap och löst licens..
Senast ändrad: