Sv: Lös i magen?
Är morötter lösgörande?
gejsa skrev:Åh jo. Betfor är lösgörande precis som morötter osv.
Är morötter lösgörande?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
gejsa skrev:Åh jo. Betfor är lösgörande precis som morötter osv.
Ja, det har inte hjälpt nämnvärt. Innan första dosen hade hon 500 coli/gram träck, efter två kurer nu har hon 1000... (de ska ha 10 000/gram träck)gejsa skrev:Är din häst fortfarande lös i magen efter 2 kurer colicure?
Nikki o Fabian skrev:Är morötter lösgörande?
Zenith skrev:Hur mycket Proviva gav du din häst?
gejsa skrev:Jo men kruxet är ju att jag kan bara ge dom hö just nu. Minsta lilla deciliter av något kraftfoder gör ju att dom blir ännu värre i magen. Men jag ska pröva detta också men då lägger jag det som det är i krubban sedan.
Colicure rekomenderade min veterinär.
Apollo skrev:Är det vanlig Proviva till människa köpt i en "människoaffär" du menar? Det måste jag prova, har också haft problem med lös mage på hästen nu i höst.
gejsa skrev:I går var sista dagen som dom fick colicure. Vi fick tvätta lite med svamp på vår snart 3 åring. Alltså inte helt bra. Vi får se om ett par dagar igen om det återkommer.
Har iaf köpt Proviva nyponsoppa. Får väl lägga det i deras krubbor om ett par dagar om det återkommer. För nu vet jag inte mer jag kan göra. Vad kan dom göra på Strömsholm tro? Någon som varit inne för just detta?
MalinW skrev:Jag har en häst som är jätte lös i magen. hon har varit det ett tag och jag vet att det inte är bra men jag har provat från avancerade magbalanser till filmjölk. ingenting fungrear.
Är det någon som har något tips på vad jag kan prova?
har pratat med flera olika veterinärer men alla säger att det är i princip omöjligt att uteda orsaken.
vill inte att hon ska få allvarliga magproblem.