P

Phiiaa

Våran norrbottenspetstik är 12 år gammal nu,eller var det 13? :crazy:
Grejen är den att hon började löpa för kanske 3 veckor sen,och hon brukar löpa ca 2 veckor,men nu helt plötsligt har hon börjat om igen. (efter 1 veckas uppehåll)
Kan det vara som för människor att man får oregelbundna blödningar då det är på väg att ta slut? Hur länge löper hundar?//phia

En frisk tik löper hela livet ut!

Kolla upp så att det inte är livmoderinflamation hon har fått. Lukt, ökad törst och allmäntillstånd kan du kolla direkt!! :)

Hon verkar fräsch iaf. Lika pigg o glad!
Men varför löper hon så ojämnt..?

Vår äldsta tik, en 11-årig taxdam, har de senaste åren löpt väldigt ojämnt. Hon löper inte alls under väldigt långa perioder, och sedan slår hon till och "blir ung på nytt". Hon är i övrigt inga som helst ålderskrämpor. Har från andra håll hört att det är normalt att äldre tikar slutar löpa, men har aldrig hört nåt om väldigt täta löparperioder... Skulle nog kolla upp det hos en veterinär om jag var du! :)

Min tik är 11 år och har löpt väldigt oregelbundet i några år. Veterinären har röntgat och det ena med det andra..hon är fullt frisk MEN min vet sa att: även gamla djur kan komma i nåt som liknar övergångsåldern som hos oss människor. Så det beror nog på åldern hos din hund.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 199
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 910
Hundhälsa Min hund blir inte av med e-coli. En gammal dam. Njurprover visar inga förhöjda värden. Vad gör att hon inte blir av med det...
2
Svar
28
· Visningar
2 399
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 545
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar