Löpstövlar

I

inbetween

Jag har alltid velat ha svarta läderridstövlar med brun krage.
Men har aldrig hittat sådana i ridsportsbutiker!
Tänkte att de flesta jockyer man ser på tv, rider i sådana.
Men hittar inte ett enda ställe på nätet som säljer galopputrustning!
Hittade bara en annons på blocket, men de var i lack.
Är alla löpstövlar i lack?
De måste inte vara löpstövlar, men jag vill som sagt att de ska se ut, som jag beskrev.
Var köper ni er utrustning??????????

Sv: Löpstövlar

Löpstövlar är inte precis gjorda att vandra runt i. Deras huvudsakliga uppgift är att väga så lite som möjligt.:cool:

Bästa stället att köpa galoppgrejor på nätet är Gibsons. Har inte adressen med googla på "gibsons" och "newmarket" så hittar du dit. Men se till att kolla ett par löpstövlar i verkligheten innan du köper några.:angel:

De finns. Jagtryttare verkar förtjusta i dom, men jag är inte så insatt i var de köper sina grejor, tyvärr.
Jockeystövlar är nog inte den bästa lösningen.

De finns. Jagtryttare verkar förtjusta i dom, men jag är inte så insatt i var de köper sina grejor, tyvärr.
Jockeystövlar är nog inte den bästa lösningen.

Ja! Sådana menar jag!:banana:De ser nog bara ut som löpstövlar.

Du måttbeställer ju :p

Eller jag kanske har missförstått hela tråden? Trodde du ville ha svarta stövlar med brunt uppe på skaftet att rida i till "vanlig" ridning??
Eller är det jockeystövlar för löp du söker??

Aha! Det var inte jag som letade efter stövlar men jag följde länken till dom snygga stövlarna!:love:

Men jag rider i cowboystövlar själv. Inte så höga skaft och inte så stela.

Nu vet jag ej vad du är men "Top boots" används av män som rider jakt. Kvinnor använder helt svarta boots.
De går att köpa utan att måttbeställa. En affär som säljer både måttsydda samt "off-the peg" är Giddens, de finns i London.

Vad bra! Men visst är det inte bara vid jakt de används? Jag har sett hoppryttare ha dem med. Fast det kanske är hundra år sedan nu?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 019
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 669
Senast: Calmiche
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 903
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka