Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??
Visst är det så.
Sprutan som vi tog var till en Husky tik runt 23 kg.
Har funderat ganska mycket ang den här tråden och faktiskt tänkt på hur vanligt deta faktiskt är.
Snacka de med en kollega till mig har två hundar av St bernad och bordercollie i både tiken och hanen nu för ett kanske 4 veckor sedan parade dom sig hon fick panik och ringde mig..
Vad ska jag man säga jag avråde henne till en kull med dessa två och bad henne att ta kontakt med en vetrinär och boka tid för en abort spruta.
Träffade henne tidigast i natt på jobb och då visste hon inte om tiken var dräktig bara att dom hade parat sig 3 gånger...
Började med ett högt WHAT!!Frågade sedan henne om hon skulle ta ett ultraljud för att kunna se om hon går tom eller i allfall ha något hum om hur många där kan finnas för att ha bättre kontroll vid valpningen framför allt för tikens säkerhet!
De kan i samband med en valpning gå jävligt fel också mamma har haft 3 tikar som fått göra kejsarsnitt

Jag ville inte säga för mycket till min kollega är inget fan av blandras aveln som går till på att man gör dessa hemma parningarna..Så jag fick va tyst för att motverka bråk!
Men tänk på de Kejsarsnitt eller besök hos vetrinären är Dyrt som sjutton!!
Kan man inte hålla i sär två hundar av motsatt kön så är risken också hög att pappan tar sig in till valparna och klipper dom, något att tänka på!