Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??
Jag har läst din förra och den här tråden. Tycker hela grejen låter lite märklig, att din mamma verkligen kan beté sig så. Men vissa är kanske impulsiva och vägrar se verkligheten och ta ansvar. Ursäkta, men tycker inte det finns ursäkter för vad hon håller på med.
Men jag tycker också att du får ta och göra lite uppoffringar vad gäller det här. Ringa veterinären på skoltid skulle jag gladeligen göra om jag inte kunde ringa när jag var hemma och skulle lika gärna skolka, även fast jag varit borta otroligt mycket från skolan den här terminen redan. Det gäller min hund, och då får man prioritera.
Jag la för en vecka sedan 1700 kr på ett veterinärbesök för min hund, jag är 16 år. Man får se till att ha pengar i bakfickan för att hålla en egen hund, det kan alltid hända saker. Det hade kanske inte varit en abortspruta som skulle behöva betalas utan akutvård, då finns det ingen annan utväg än att betala.
Nu när jag läste igenom det här lät det ganska hårt, men jag menar det verkligen inte så! Jag vet bara inte hur jag ska uttrycka mig för att det ska låta bättre än såhär.
Men jag menar bara att påpeka lite saker, som du ändå säkert redan är medveten om, men kände att jag behövde tillägga detta ändå eftersom jag också är ung med egen hund som står skriven på förälder. Det är en lite annorlunda situation, men djuren får inte bli lidande för det. Och det menade du såklart inte från början heller!
Usch för att att det låter kanske låter lite för hårt, jag menar det verkligen inte så, förlåt