Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kunde inte sagt det bättre självFörfärlig i min mening. Helt meningslöst.
Jag vill antingen tömköra och kunna påverka ställning och tömtag, eller så longerar jag och låter hästen sköta sin balans själv. Enda gången jag själv känner longering meningsfullt är om jag antingen vill träna in röstkommandon och inte gör det på annat sätt eller om jag vill låta hästen själv hitta balans och form på volt.
Hear HearFörfärlig i min mening. Helt meningslöst.
Jag vill antingen tömköra och kunna påverka ställning och tömtag, eller så longerar jag och låter hästen sköta sin balans själv. Enda gången jag själv känner longering meningsfullt är om jag antingen vill träna in röstkommandon och inte gör det på annat sätt eller om jag vill låta hästen själv hitta balans och form på volt.
Ser inte heller meningen med såna där "hjälpmedel". Men jag använder enbart longering för att rasta en överladdad häst eller möjligtvis jogga igång en häst innan jag sitter upp. Vill jag ha någon typ av arbete eller form så arbetar jag hästen på töm och inte longerar.