Sv: Longering

När jag longerar min häst så är det jag som springer mest av oss båda pga att jag måste springa och jaga fram honom för att han ska springa, varken han eller jag tycker att det här är kul så hur ska jag få honom att vilja springa med energi och inte tycka att jag är en "pain in the ass"?
Jag tycker att min häst är väluppfostrad i dom flesta lägena men jag tycker att han saknar energi och det känns som om jag aldrig riktigt gör så att han förstår mig men jag vet liksom inte hur jag ska gå tillväga så att han ska tycka att det är kul att göra det jag ber honom om.
Jag har lite problem när jag ska leda honom, han går snällt bakom mig och skulle inte bråka men om jag vill öka farten så måste jag släpa fram honom, hur ska jag få honom att följa med i samma tempo som mig?
Hoppas att någon orkar svara:)

/Isse

Kanske ska testa lite nh-övningar med honom?
Och att ibland, spelar ingen roll om du rider/longerar, så håll bara på med honom en kort stund, o sen sliuta för dagen. och om du rider skritta o trava bara. så han vet att han kan jobba med inte behöver överanstränga sig. Vi har haft mkt problem med våran, dock inte riktigt samma. men repgrimman ha hjälp oss mkt, det verkar i ditt läge handla om respekten o ledarskapen. Eftersom inget verkar fel med maten osv.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 179
Senast: Juli0a
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 198
Senast: Marvin
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 619
Senast: Farao
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 377
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9