longer,tömmkörnings gjord

Pudlan

Trådstartare
Finns det någon vettig longer ,tömkörningsgjort som är max ca 1,15 min som i omkrets?
Inte den som Globus har i filt utan någon som ser ut som de till stor häst.
Med vänlig hälsning
pudlan

Du kan inte ha en kortare gjord under magen och som jag gjorde på min första tömkörningsgjord hade ett tjockt däckelunderlägg. Denna ligger bra och ligger still. Har en rund shettis och den ligger på plats.

Min shettis är inte rund utan smal o då blir den för stor. Ska se om det går att korta in något.
Mvh Pudlan

Ok, trodde du syftade på en annan eftersom du skrev "i filt". Mig veterligen är den inte i filt, men okej. Beställ en från Tärnsjö.

Inte den som Globus har i filt utan någon som ser ut som de till stor häst.

Filt? Va? De har väl ingen textilgjord i FILT?!

Nackdelen med läder till små hästar är att de inte helt sällan har dålig passform. Läder tar ett bra tag att få formbart i de storlekarna, och innan det mjuknat tycker jag det lämnar mycket övrigt att önska.

Vi använde faktiskt vår körgjord till tömkörning av shettisen.

Filt? Va? De har väl ingen textilgjord i FILT?!

Nackdelen med läder till små hästar är att de inte helt sällan har dålig passform. Läder tar ett bra tag att få formbart i de storlekarna, och innan det mjuknat tycker jag det lämnar mycket övrigt att önska.

Vi använde faktiskt vår körgjord till tömkörning av shettisen.

Den jag har sett har filt? skoning och det vill jag inte ha. Har tyvärr ingen körgjord.
Mvh
Pudlan

De Globus jag tittat på har (i textilutförandet) neopren och nylon. Du får gärna lämna vad den modellen heter, som har filt.
Det ser ut som fillt i stoppningen. Vad det av gjort av vet jag inte! Jag söker en longergjord dom har liknande utseende som tillstor häst. Men det blir en specialbeställd. Vill inte ha en som inte en globus shettis gjord! Hackar du specifikt på mig? Eller vad är problemet? Du har kommenterat mig mindre trevligt i andra trådat innan! Nu räcker det! Tack!

Det ser ut som fillt i stoppningen. Vad det av gjort av vet jag inte! Jag söker en longergjord dom har liknande utseende som tillstor häst. Men det blir en specialbeställd. Vill inte ha en som inte en globus shettis gjord! Hackar du specifikt på mig? Eller vad är problemet? Du har kommenterat mig mindre trevligt i andra trådat innan! Nu räcker det! Tack!

Nu måste du missförstå något. Jag hackar inte, jag frågar. Jag är intresserad för jag har aldrig sett en gjord i filt. Du menar alltså att det är filtstoppning, inte att den är tillverkad i filt?

det går inte att ta en vanlig longergjord och korta in den?
eller skaffa en billig bröstsele att tömköra hästen i? finns ju gamla fasta bröstor som är billiga.

det går inte att ta en vanlig longergjord och korta in den?
eller skaffa en billig bröstsele att tömköra hästen i? finns ju gamla fasta bröstor som är billiga.

Tack för tippset! Skall kolla efter en så tömkörningsgjord o korta in den o testa först :)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 056
Senast: Farao
·
Hästmänniskan Ryttare, respekt?? Vi har ett hus och en stor lada. Bägge ligger vid en gårdsplan modell mindre, kan precis vända med sopbilen och...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 178
Senast: Jadzia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 637
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 707
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025