Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det någon vettig longer ,tömkörningsgjort som är max ca 1,15 min som i omkrets?
Inte den som Globus har i filt utan någon som ser ut som de till stor häst.
Med vänlig hälsning
pudlan
Minsta längd 120 cm då är den troligt förstor.Tack skall kolla där.
Mvh
Pudlan
Du kan inte ha en kortare gjord under magen och som jag gjorde på min första tömkörningsgjord hade ett tjockt däckelunderlägg. Denna ligger bra och ligger still. Har en rund shettis och den ligger på plats.Minsta längd 120 cm då är den troligt förstor.
Du kan inte ha en kortare gjord under magen och som jag gjorde på min första tömkörningsgjord hade ett tjockt däckelunderlägg. Denna ligger bra och ligger still. Har en rund shettis och den ligger på plats.
Globus har en liten tömkörninggjord.[/QUOTE
Skrev i början av tråden att jag inte är intreserad av Globus gjorden. Jag tycker inte om den o jag önskar en riktig longer gjord. Inte någon i filt.
Mvh
Pudlan
Inte den som Globus har i filt utan någon som ser ut som de till stor häst.
Filt? Va? De har väl ingen textilgjord i FILT?!
Nackdelen med läder till små hästar är att de inte helt sällan har dålig passform. Läder tar ett bra tag att få formbart i de storlekarna, och innan det mjuknat tycker jag det lämnar mycket övrigt att önska.
Vi använde faktiskt vår körgjord till tömkörning av shettisen.
Ok, trodde du syftade på en annan eftersom du skrev "i filt". Mig veterligen är den inte i filt, men okej. Beställ en från Tärnsjö.
Den jag har sett har filt? skoning och det vill jag inte ha. Har tyvärr ingen körgjord.
Mvh
Pudlan
Det ser ut som fillt i stoppningen. Vad det av gjort av vet jag inte! Jag söker en longergjord dom har liknande utseende som tillstor häst. Men det blir en specialbeställd. Vill inte ha en som inte en globus shettis gjord! Hackar du specifikt på mig? Eller vad är problemet? Du har kommenterat mig mindre trevligt i andra trådat innan! Nu räcker det! Tack!De Globus jag tittat på har (i textilutförandet) neopren och nylon. Du får gärna lämna vad den modellen heter, som har filt.
Det ser ut som fillt i stoppningen. Vad det av gjort av vet jag inte! Jag söker en longergjord dom har liknande utseende som tillstor häst. Men det blir en specialbeställd. Vill inte ha en som inte en globus shettis gjord! Hackar du specifikt på mig? Eller vad är problemet? Du har kommenterat mig mindre trevligt i andra trådat innan! Nu räcker det! Tack!
Nu måste du missförstå något. Jag hackar inte, jag frågar. Jag är intresserad för jag har aldrig sett en gjord i filt. Du menar alltså att det är filtstoppning, inte att den är tillverkad i filt?
det går inte att ta en vanlig longergjord och korta in den?
eller skaffa en billig bröstsele att tömköra hästen i? finns ju gamla fasta bröstor som är billiga.
Tänker på de gamla däckel+ tyg gjord. De borde vara enkla att korta in, går ju att ha en enkel brösta för att få extra stabilitet också.Tack för tippset! Skall kolla efter en så tömkörningsgjord o korta in den o testa först
Tänker på de gamla däckel+ tyg gjord. De borde vara enkla att korta in, går ju att ha en enkel brösta för att få extra stabilitet också.