Från Stansted till London city tar du dig med buss. Jag har gjort denna resa två gånger, en gång förbokade jag buss och en annan gick jag bara fram till info-disken på flygplatsen och frågade hur jag kunde ta mig till x. Den gången jag förbokade åkte jag till Victoria och det gick smidigt, gången jag inte bokade skulle jag till Camden så jag fick ta buss till London och sedan "the tube" till Camden.
England älskar sina pubs. Ett mått att använda när ni letar - är det packat är det en bra pub. Är det tomt är den inte bra. Ett tips om ni vill ha pub-mat i familjär restaurang-miljö är The Harvester, finns överallt. De har också en bra ta-för-dig salladsbar. Wagamama är okej, lite beroende på vilken ni går till. Vill ni dock ha riktig asiatisk mat så ta er till china-district i London, spännande grejer att titta på, autentisk mat osv.
Saker att göra finns det ingen brist på. Undvik turistfällan the London Eye, bara massa vänta och dyrt. Är du som jag och gillar fiskar har London ett riktigt stort akvarium som ligger utmed themsen nära London Eye. Camden market är en must-see, plus att det är ett paradis om man som jag gillar att testa udda mat. Finns t.ex. ett stand där som serverar "exotic meats", ballt. Arcades är ett tips också, här i sverige är de ju ganska ovanliga men i London finns det massiva arcades där man kan roa sig.
Vill ni ha billig shopping gå till Camden eller leta upp ett Primark (älskar primark, fint och billigt). Vill ni ha exklusiv shopping är det Oxford street som gäller.
Gillar ni karaoke men vill inte sjunga för hela puben? -Då har ni tur för i england har de asiatisk-style karaoke där man hyr ett privat rum med sina vänner! Sen får man gå till baren och köpa sina drinkar och ta med sig in.
En bar/pub som man verkligen måste besöka är The World's End, den är gigantisk och riktigt poppis.
Och sen så kan man ju ta en ridtur i Hyde Park också har jag för mig.
Det enda som är svårt att hitta i London är hälsosam mat. Brittisk matkultur alltså, urk. Börjar nästan sakna Sverige...