Sv: Löjlig ursäkt?
Jag tycker att det låter som om de skulle komma på en "bra" ursäkt för att sambon inte ville följa med.
Jag tycker att det låter som om de skulle komma på en "bra" ursäkt för att sambon inte ville följa med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men jag skrev ju det inledningsvis, att jag faktiskt hellre hade hört henne säga sanningen än skylla på sonen.
Är ni så nogra med att era barn får sova exakt samma tid att ni skulle tacka nej till det? Kan man inte lösa det ändå?
De som snackar sig varma för bestämda tider, fasta rutiner o s v...jag fattar inte hur den ens kan ha något socialt liv...
Men jag skrev ju det inledningsvis, att jag faktiskt hellre hade hört henne säga sanningen än skylla på sonen.
Förlåt, det missade jag. Men anledningen till att hon ändå inte sa som det var var nog att hon tyckte det kändes dumt, hon kanske skämdes för sin sambo eller så trodde hon att du skulle bli ledsen om hon sa att hennes sambo inte ville komma.
Jag behöver andras synvinkel på detta. Har under eftermiddagen retat upp mig så på min vän.
Min son ska döpas om en månad. En av mina bästa vänner, hennes tvååriga son och hennes sambo är bjudna. Jag träffar denna tjej väldigt ofta, och våra söner umgås och har väldigt roligt tillsammans. Idag ringde hon och sa att bara hon skulle komma på dopet. Ja dopet var på en så "tokig tid", (12.15), så hennes sambo var tvungen att stanna hemma för klockan tolv ska ju hennes son sova middag
Är ni så nogra med att era barn får sova exakt samma tid att ni skulle tacka nej till det? Kan man inte lösa det ändå?
Vi är jättebra vänner, så jag blev så väldigt snopen då hela deras familj var på min äldste sons dop.
Jag tror dock att det är hennes sambo som inte är intresserad av att följa med, han är tio år äldre än oss andra som umgås (35 år) och är aldrig intresserad av att komma om vi i kompisgänget med respektive ska umgås på grillkvällar, födelsedagskalas eller kräftskivor, han känner sig för gammal. Men då kan man ju säga det tycker jag, att man hellre umgås med "sina" vänner.
Jag blev ledsen över en sådan "kass" ursäkt som att sonen skulle sova middag, men jag överreagerar väl antagligen.
Nu VET jag när sonen vill äta, sova mm...
Enkelt att sen planera in aktiviteter efter det.