Loggas ut på datorn... hur göra?

gul_zebra

Trådstartare
När jag sitter vid datorn går jag gärna iväg ett tag för att göra annat. Vid den andra datorn är det prima men vid den här blir det förstås skärmsläckare efter ett tag och inga problem med det - men när jag kommer tillbaka till datorn och rör på musen loggas jag ut (har XP) vilket är väldigt irriterande för seg är nog en underdrift när det kommer till att logga in vid den...
Hur gör jag för att ändra så jag fortfarande är inloggad när jag rör på musen? Vet att det ska gå, har ställt in det på den andra, men nu har jag glömt hur :o
 
Sv: Loggas ut på datorn... hur göra?

Två saker du kan testa:
Kontrollpanelen/user accounts[användarkonton?]/change the way users log on and off/kryssa ur User fast switching

eller
control panel/power options/advanced/
kryssa ur prompt for password when computer returns from standby
 
Sv: Loggas ut på datorn... hur göra?

Hum. Det är inte kryssrutan som säger att man måste skriva lösenord när man återvänder i inställningarna för skärmsläckare då? Eller är det andra varianter av samma sak som du tagit upp?
 
Sv: Loggas ut på datorn... hur göra?

Jag antar att det beror på hur datorn är inställd. XP har ju valbar inställning där man kommer ut till hela användarvalskärmen när datorn går ur viloläge. User fast switching av borde omöjliggöra det. (Även om man inte heller sedan kan använda växla-användare, antar jag, utan måste logga ut)

Prompt for password borde med inloggningsskärmen som inloggningsmeny innebära att den inte ens kommer dit efter standby.

Men det är mest gissningar, jag tittade bara som hastigast vilka grejer som kunde hjälpa, så det är möjligt att jag har fel.
 
Sv: Loggas ut på datorn... hur göra?

Nä, jag vet inte :-)
Jag lade bara märke till någon gång att det fanns en sån kryssruta där man väljer skärmsläckare. Jag använder inte skärmsläckare eller standby själv...de hinner aldrig sätta igång *host* :-)
 
Sv: Loggas ut på datorn... hur göra?

Du har rätt, i skärmsläckarinställningarna finns en kryssruta för "On resume display welcome screen".
 

Liknande trådar

Bukefalos Jag har blivit utloggad på min mobil och kan inte komma ihåg mitt lösenord. Jag har flera gånger klickat på "glömt lösenord" men mailet...
Svar
13
· Visningar
1 846
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 985
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 341
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 202

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp