Logga till förening...

Ljulius

Trådstartare
Vet inte om jag lägger den här tråden rätt nu, flytta den gärna om det finns ett bättre ställe för den:bow:

Jo, det är så här att jag sitter med i styrelsen för en förening och vi behöver uppdatera vår logga. Den vi har nu är för "plottrig", svårt när man ska brodera eller trycka upp saker.
Problemet är bara att ingen av oss är speciellt duktig på att rita eller på att "skapa" en på dator. Sen vet vi inte hur loggan ska vara utformad, ska den vara enkel, tex en silhuett av nånting, i färg, svartvitt, stor, liten. Ska det var ett hästhuvud, häst i arbete, en symbol, vad är bäst?

Kan ni inte ge lite tips och råd om hur en bra logga ska vara utformad, jag har kört fast lite känner jag och vet inte vem jag ska fråga...

Tack! :bow:

Sv: Logga till förening...

Går det inte att "skala" av den befintliga och göra den stilrenare.

Ni behöver inte vara duktiga på att rita på dator, rita på papper och antingen scanna in själv och bearbeta den vidare i lämpligt program eller be nån tryckfirma fixa till det. Kostar kanske en slant men det kan det vara värt

Fundera på vad ni vill "stå för". Hade jag fått välja logga till min förening hade det blivit en siluett av ett hästhuvud, för att jag tycker det är fint, helt enkelt. Sen visar det lite att man sätter hästen i centrum, på nåt sätt.

Lite svamligt, men mina spontana tankar!

inte svamligt alls, jag är tacksam för alla tankar!!

mer funderingar?

Letade logga för ett par år sedan.
Hittade en tjej som gjorde den.
Väldigt smidigt jag kom medförslag på vad jag ville ha på ett ungefär...
Sedan skickade hon lite olika förslag via E-mail.
När jag kikat och bestämt vilken jag ville ha snyggade hon till den.
Kostand ungefär 200kr.
VÄRT vartenda öre, slapp allt arbete runt bara spåna fram iden oc sedan färdig.
mvh el

Var hittade du denna tjej? Är det ngt hon skulle kunna tänka sig att göra om`?

vad tycker ni om svartvitt eller färg?

Vi utlyste en tävling bland medlemmarna och fick in ett pangförslag. Viktigt att tänka på att den skall fungera på olika färgade underlag, är det ok t ex att texten har olika färg beroende på om man trycker/broderar på svart resp vitt botten. Vi får ju t ex tänka efter när det skall vara på svart tröja, eller gul tröja.... men vi är ändå jättenöjda:

53928.jpg

vilken cool logga! :love:

ja, det kanske är en bra idé, att lägga ut det på medlemmarna och så får de skicka in förslag...
Hade ni några riktlinjer inför tävlingen eller var det helt fritt?

Den förening som jag är med i utlyste oxå en tävling!
Det är en körförening så kravet var att loggan skulle vara körrelaterad och inte för plottrig, gärna en siluett eller nåt stilrent.
Vinsten var en klubbjacka med nya loggan!
Lycka till!

Inte mer än att den skulle göra sig bra för tryckning/broderi

OH så skoj! :) Jag älskar att rita loggor! PM:a mig om ni vill ha hjälp billigt! :rofl:

Den förening som jag är med i utlyste oxå en tävling!
Det är en körförening så kravet var att loggan skulle vara körrelaterad och inte för plottrig, gärna en siluett eller nåt stilrent.
Vinsten var en klubbjacka med nya loggan!
Lycka till!

Det var ju jättesmart, det ska jag lägga fram som förslag på nästa styrelsemöte!

Har ni några bilder på loggor, så man kan få lite idéer? Kan ju vara bra med ngn sorts riktlinje så det inte blir HELT omöjligt att välja sedan....

Vem var jury när ni hade tävlingen?

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 104
Senast: alazzi
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
IT & mobiler Läs detta innan du skapar en ny tråd. Läs igenom de vanliga frågorna nedan. Om du behöver diskutera vidare så använd helst någon av de...
Svar
0
· Visningar
13 770
Senast: gern
·
Bukefalos Här kommer en lång rad med förslag till förbättringar och rättningar som jag samlat på mig undet mitt surfande här de senaste dagarna...
Svar
9
· Visningar
1 425
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama